יום רביעי, 26 בפברואר 2014

המחסן האוטומטי

חברת החשמל חנכה לאחרונה בעכו מחסן חדשני מסוגו - מחסן ענק שכולו אוטומטי ומתופעל באמצעות מחשבים ללא מגע יד אדם

המחסן האוטומטי. צילומים: יוסי וייס









במבואותיה הדרומיים של העיר עכו, הסתיימו עבודות ההקמה וההפעלה של מחסן אוטומטי ענק, מודרני וחדשני, שיחליף את פתרונות האחסנה הקודמים של אזור הצפון בחברת החשמל.

"המחסן האוטומטי החדש בעכו הוא מודרני ומתקדם מסוגו בצפון הארץ. גובהו 25 מ', והוא מכיל למעלה מ-5,000 משטחים ו-7,500 ארגזים – ומופעל כול כולו באמצעות מחשב. לשם המחשה: אם נסדר את כל המשטחים זה לצד זה – נקבל שטח המשתווה לשניים עד שלושה מגרשי כדורגל", אומר רחמים ששון,  מנהל אגף אספקה ואחסנה, ומוביל הפרויקט.

אגף אספקה ואחסנה, אמון מזה שנים על רכישה, אחסנה והנפקה של ציוד לכל צרכי החברה, החל מבורג פשוט וכלה בטורבינה לתחנת כוח. לשם כך, מתחזקת החברה מערך מחסנים כלל ארצי. המחסן החדש בעכו, ייתן שירות לכל יחידות החברה בצפון: מחוז חיפה ומחוז הצפון, אגף ביצוע פרויקטים, תחנת הכוח חיפה, בניין המשרד הראשי ועוד.

כל תהליכי הזמנת הציוד, והנפקתו ללקוחות נעשים היום באופן ממוחשב ללא מגע יד אדם. לא תמצאו שם מחסנאים המסדרים ציוד על מדפים, או משוטטים בין המשטחים לחפש את הציוד שהוזמן. גם לא מלגזות נוסעות בין המעברים. ההזמנה מוקלדת למחשב, ומיד המטען מאותר, מועמס ומובל ללקוח.
המערכת הממוחשבת יודעת לבצע גם אופטימיזציה של ההזמנות המגיעות למחסן כדי למנוע פעולות מיותרות.
  

אין תגובות: