יום רביעי, 19 ביוני 2013

הקיץ הקרוב צפוי להיות קריר ונעים


זאת בשל העבודה המאומצת של כלל עובדי חברת החשמל, ובמיוחד של עובדי חטיבת הייצור והאנרגיה, שאני עומד בראשה החל מלפני חודשים אחדים. איציק בלמס, סמנכ"ל הייצור והאנרגיה בחברת החשמל, מסכם את ההכנות המאומצות שערכה חטיבתו לקיץ הקרוב


איציק בלמס
סמנכ"ל ייצור ואנרגיה בחברת החשמל



איציק בלמס מפקח מקרוב על ההכנות לקיץ 2013 צילום: סיון סלע ברוק

הקיץ הקרוב צפוי להיות קריר ונעים. זאת בשל העבודה המאומצת של כלל עובדי חברת החשמל, ובמיוחד של עובדי חטיבת הייצור והאנרגיה, שאני עומד בראשה החל מלפני חודשים אחדים.

קיץ 2012, שהיה חם מהרגיל, עבר בקרירות נעימה, ובעצם, מבלי שהרגשתם כלל בהערכות המיוחדת, שניהלה חברת החשמל מאחורי הקלעים. מבעוד מועד נערכנו אז בכל תחנות הכוח לאספקת מלוא הביקושים לחשמל. אספקת החשמל בכל חודשי אותו קיץ הייתה זמינה  גם הודות ללקוחותינו, ששיתפו פעולה והפחיתו בצריכת החשמל בשעות שיאי העומס.

לקראת הקיץ הקרוב, ועוד לפני שהספקתי להתיישב על הכסא החדש, של סמנכ"ל הייצור והאנרגיה בחברת החשמל, נדרשנו להתחיל את ההיערכות במלוא המרץ. כך, שלקיץ 2013, אנחנו מגיעים ברמת מוכנות טובה יותר מכמה סיבות:

1. החל מסוף חודש מרץ השנה החלה הזרמת הגז הטבעי מאסדת מאגר תמר. הגז זורם באופן סדיר ובכמות מספקת, ובתוספת גז טבעי נוזלי שמגיע מהאנייה המגזתת, העוגנת מול חדרה, מובטחת זרימת גז נקי, זול וסדיר ליחידות הייצור. בשנה שעברה חווה משק החשמל בישראל משבר. זאת, כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז המצרי. אז נדרשנו לשימוש בדלקים חלופיים יקרים ומזהמים יותר. כן נדרשה אז התאמת מיוחדת של תחנות הכוח לשימוש בדלקים אלו.

2. בחודשים האחרונים עמלו בחברת החשמל על הגדלה נוספת של יכולת הייצור בתחנות הכוח של חברת החשמל. כך למשל, בתחנות הכוח "רמת חובב" ו"חגית" יתווספו הקיץ יכולות ייצור נוספות של כ-250 מגה וואט חשמל ליום.


3. חברת החשמל משלימה בימים אלו ממש את תכנית השיפוצים התקופתית והטיפולים בתקלות בכלל יחידות היצור. זאת, על מנת להבטיח כשירות מלאה של מערך היצור לקיץ. בכלל זה, תקלה חריגה שאירעה בגנרטור של תחנת הכוח גזר לפני מספר חודשים, ושגרמה להפחתה של כ-370 מגה וואט חשמל, מטופלת באופן מואץ ומיוחד. מאז התקלה ועד הימים האחרונים, נעשו מאמצי על לייבא גנרטור חלופי, שהתקנתו המבוצעת בימים אלו ממש. התקנת הגנרטור החלופי תחזיר את היחידה לעבודה תקינה עוד לפני הקיץ.

4. מספר תחנות כוח פרטיות חדשות חוברו השנה למערכת חשמל הארצית, ועד הקיץ מתוכנן חיבור של עוד מספר תחנות. תחנות פרטיות אלה, אמורות להוסיף בקיץ הקרוב עוד מספר מאות מגה וואט חשמל ליום.

בסך הכל, היכולת המותקנת לייצור החשמל בקיץ הקרוב תעמוד על מעל 14,000 מגה וואט -  כ-1,000 מגה וואט יותר מבקיץ שעבר! זאת לעומת שיא צפוי בצריכה שלכם הלקוחות - של כ-12,600 מגה וואט. כך, שעל פי כל התחזיות, צפויה יתרה מספקת.

לקראת הקיץ הקרוב, גם ערכנו תרגילי הערכות ובחנו  את כל התרחישים האפשריים. בעבודה משותפת מול כל הגורמים במשק האחראים על ייצור החשמל ואספקתו (כמו למשל משרד האנרגיה והמים, בראשותו של השר סילבן שלום, הרשות לשירותים ציבוריים חשמל בראשותה של אורית פרקש-הכהן וגופים נוספים), נערכנו לקיץ הקרוב. חשוב לי להדגיש כי בחברת החשמל עשינו עבודה רבה ונערכנו באופן הטוב ביותר האפשרי!

עם זאת, למרות כל המאמצים שנעשו בחברת החשמל, על מנת לספק חשמל אמין וזמין בכל שעות היממה  גם בקיץ הקרוב, חשוב לי לבקש מכם להשתמש בחשמל באחריות ולדחות שימושים במכשירים "זוללי חשמל" כמו מכונות כביסה ומדיחי כלים– לשעות הערב.

כדאי ונוח להשתמש בחשמל, ואם תפעלו על פי הנחיות חברת החשמל – נוכל כולנו לעבור את הקיץ הקרוב בקרירות נעימה.

בהזדמנות זו, חשוב לי להודות לעובדי חברת החשמל בכלל ולעובדים שלי בחטיבת הייצור והאנרגיה בפרט, שהשקיעו מאמצים רבים בחודשים האחרונים, על מנת להגיע לשיאים חדשים ביכולת ייצור החשמל.

אותם עובדים, יעשו לילות כימים גם בחודשי הקיץ הבאים עלינו בתנאי חום ושרב קשים וגם, ככל הנראה, יאלצו להילחם במדוזות צורבות, התוקפות את תחנות הכוח, על מנת לספק לכם בכל שעה חשמל אמין וזמין, כמו שאתם רגילים לקבל מאיתנו.
על כך – חשוב לי להודות להם!

לסיום, אני רוצה להודות לכם על שיתוף הפעולה, ולאחל לכולנו ולחברת החשמל המציינת השנה 90 שנה  (ביחד עם הנשיא שלנו מר שמעון פרס...), שיהיה זה קיץ שייזכר בעיקר בזכות החופשות, הכיופים, הגלידות והאבטיחים והכי חשוב הקרירות הנעימה בכל מקום.

אני משוכנע שבעזרתכם ובעזרת כלל עובדי חטיבת היצור והאנרגיה, נוכל יחד לעבור גם את טבילת האש הראשונה שלי בקיץ הקרוב בהצלחה.




תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מצטרף בברכת הצלחה ויישר כוח (תרתי משמע), איציק.