יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

גר בשדרות עובד באשדוד: "לבוא לאשדוד זה נופש עבורי"

"לא ידעתי מה לעשות קודם", המחויבות שלי היא קודם כל לעבודה. התקשרתי לראש הקבוצה שלי, שאמר לי שאם קיבלתי צו 8 אז זו המחויבות הראשונה שלי". בסופו של דבר הוא המשיך בעבודה תחת אש. סיפורי עובדי חברת החשמל במבצע עמוד ענן

טל עזרן רואיין הבוקר לגלי צה"ל ממקום עבודתו באשדוד, כשתוך כדי ראיון נשמעה אזעקה באזור. האזינו לראיון עם רזי ברקאי בגלי צה"ל  (20.11.12)

קראו את הכתבה המלאה באתר גלי צה"ל: 




טל עזרן, נשוי ואב לשלושה בת (11) בת (6) ובן (פחות משנה) עובד מזה 10 שנים באחזקת רשת והשגחה באזור אשדוד של חברת החשמל ומתגורר בשדרות.

ביום שבת, כשהחלו הגיוסים היה עזרן בין הראשונים שקיבלו צו 8. במקביל, נקראה קבוצת העבודה שלו לצאת לתיקון תקלה באזור הדרום, שנגרמה עקב פגיעת טילים. "לא ידעתי מה לעשות קודם", סיפר עזרן, "המחויבות שלי היא קודם כל לעבודה. התקשרתי לראש הקבוצה שלי, חיים הרוש, שאמר לי שאם קיבלתי צו 8 אז זו המחויבות הראשונה שלי".
"בינתיים, המשיך עזרן וסיפר, "דיברו איתי מהצבא, ואמרו, שכיוון שאני גר בשדרות, ויש לי תינוק הם בינתיים משחררים אותי ואהיה בכוננות במידה ויצטרכו..."

"אנחנו בשדרות חיים, לצערנו, במציאות הזו כבר 12 שנה. אני כל השנים חי על הקו אשדוד שדרות ובשנים האחרונות אני "זוכה" להתקפות של טילים גם בעבודה. כשאנחנו בשטח מתקנים תקלות, אנו נאלצים לא פעם לחפש מקום מסתור בזמן אזעקות. זוהי הרגשה ממש כמו בשדה קרב, רק שבמקרים אלה המדים הם של חברת החשמל".



טל עזרן בעבודת שטח באשדוד





הראיון המלא עם טל עזרן בגלי צה"ל – רזי ברקאי מראיין:
גלי צה"ל, 20.11.12

רזי ברקאי : יש בינינו אנשים ונשים שצריכים להמשיך לעשות את העבודה שלהם גם כשיש את הנפילות האלה, וזה עבודה בשטח, תחזוקה או חלוקת דואר. אנחנו רוצים להתחבר לשניים מהם
ולראות איך הם ממשיכים לעשות את זה תוך כדי. טל עזרן איתנו, שלום טל.
טל עזרן : שלום לך רזי, בוקר טוב.
רזי ברקאי : בוקר טוב. עובד השגחה ואחזקה מטעם חברת החשמל באשדוד. ואתה עצמך תושב שדרות, נכון.
טל עזרן : כן אני תושב שדרות, עובד בחברת חשמל עשר שנים כבר בטיפול ובתקלות חשמל ברשתות מתח גבוה ונמוך. אנחנו כעיקרון עובדים עם שכפ"צים וקסדות, וזה בעצם המיגון העיקרי שלנו בזמן העבודה.
רזי ברקאי : טוב תכף נדבר באמת על מה קורה בזמן אזעקות בזמן נפילות.
רזי ברקאי : הנה הסביבה הביתית שלך שוב יש אזעקות.
טל עזרן : יש אזעקה באשדוד רזי הנה אנחנו שומעים.
רזי ברקאי : כן כן.
טל עזרן : אז אנחנו ניכנס לבניין.
רזי ברקאי : כן, תתפסו מחסה ואנחנו. בקיצור כל השטח שם עכשיו תחת אזעקה של צבע אדום. תמר
טל עזרן : כרגע גם באשדוד יש יירוט.
רזי ברקאי : אוקיי, את אומרת שאצלך באשדוד היה יירוט ואתה
אומר שגם אצלך.
טל עזרן : כן גם אני נמצא באשדוד.
רזי ברקאי : וואו.
רזי ברקאי : טל ספר לי על העבודה שלך.
טל עזרן : אנחנו בחברת חשמל בעצם אנחנו נותנים מענה גם תחת אש, אנחנו עולים על עמודים ועל במות הרמה שבעצם הזמן שניתן לנו לתפוס מחסה הוא בלתי אפשרי.
רזי ברקאי : כשאתה על עמוד אז זה ממש ממש בלתי אפשרי.
טל עזרן : זה ממש בלתי אפשרי, אז הפגזים תופסים אותך אתה רואה את הפיצוצים בשמים ואתה חסר אונים, אתה ממשיך פשוט לעבוד ולהחזיר חשמל לאנשים במהירות האפשרית.
רזי ברקאי : אתה עם קסדה על הראש.
טל עזרן : אנחנו עם שכפצים וקסדות. אבל אנחנו משתדלים להחזיר את החשמל לתושבים לפחות שהם מתמודדים עם המצב הביטחוני, אז שמבחינת החשמל שיחזור להם כמה שיותר מהר.
רזי ברקאי : אז טל כשאתה נמצא שם על מרומי העמוד הזה ושומע אזעקה, מה אתה עושה.
טל עזרן : אני פשוט ממשיך לטפל בתקלה, אין לי הרבה אפשרויות, אני המיגון שלי אמרתי לך זה קסדה ושכפץ. אין לנו פשוט את הזמן עד שאני ארד ועד שאני אתפוס מחסה פשוט האזעקה כבר את הזמן שלה יעבור והפיצוץ יהיה ולא עשיתי בזה כלום, אז אנחנו ממשיכים פשוט לתת מענה לתושבים לתת את
החשמל הכי מהר שאפשר. ואנחנו פשוט רק קצת אולי מתכופפים נכנסים לתוך הסל של הבמה מתגוננים באיזשהי צורה כמה שזה אפשרי לא יותר מזה. אם אנחנו נמצאים על הקרקע אז אנחנו מנסים לתפוס איזשהו מחסה.
רזי ברקאי : תגיד היו נפילות של מתח ושל קווי חשמל בשבוע הזה?
טל עזרן : בשבת היתה פגיעה, יש לי סיפור מאוד מעניין לגבי השבת האחרונה, שהייתי בבית ופתאום קיבלתי צו 8, ואחרי כמה דקות מתקשרים אלי מהעבודה אומרים לי יש פגיעה בחוטים תגיע לעבודה. ואני נתון בין הצו 8 לעבודה, מה אני עושה לעזור לחבר'ה בעבודה בחברת החשמל לעזור להם לתקן את התקלה, ומצד שני צו 8. המנהל שלי אמר לי קודם כל צו 8 תגיע לצו 8 , תראה מה אתה עושה. ואחרי כמה שעות ביטלו לי את הצו 8 התקשרתי לחבר'ה שלי בעבודה לראות מה קורה איך הם מסתדרים אם הם סיימו את העבודה אם אני יכול לעזור להם. אני בעצם חי במציאות שאני נוסע משדרות, אני תושב שדרות נשוי ואב לשלושה ילדים, והילדים שלי פשוט מיום רביעי בבית לא יוצאים לשום מקום חיים במציאות שגם בלילה וגם בימים טילים ואזעקות, והטלפונים הם בין שדרות לאשדוד, מה קורה בשדרות
מה קורה באשדוד והם מאוד מודאגים כי הם יודעים שאני חשוף, לא מוגן אני עובד בחוץ על עמודים. ויש דאגה יש דאגה בבית אבל הם יודעים שאין ברירה צריך להמשיך לעשות את העבודה ולפרנס את המשפחה .
רזי ברקאי : טל תודה רבה לך, להתראות.
טל עזרן : תודה רבה.
רזי ברקאי : תחזיק מעמד.

אין תגובות: