יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

חנוכה: בלוי חוויתי עם הילדים במרכז המבקרים ללא תשלום


חברת החשמל פותחת את שערי מרכזי המבקרים 
לקהל הרחב בחג החנוכה; בתאריכים 9-13 בדצמבר, בין השעות 8:00-15:30
הביקור כולל סיור מודרך ומותנה בתיאום מראש בטלפון 076-86-44333 או באתר האינטרנט של החברה

 חברת החשמל פותחת את שערי מרכזי המבקרים לקהל הרחב במהלך חג החנוכה ומציעה בילויי חווייתי לכל המשפחה. הביקור כולל סיור מודרך בהנחיית מדריכים מקצועיים ומנוסים המתאימים את הסיור לצרכי המבקרים. מרכזי המבקרים יהיו פתוחים בימים ראשון עד חמישי, בתאריכים 9-13 בדצמבר, בין השעות 8:00-15:30.  הכניסה אינה כרוכה בתשלום, אך מותנית בהרשמה מראש בטלפון 076-86-44333 או באתר האינטרנט של החברה 

הביקור במרכזי המבקרים של חברת החשמל נוגע במגוון תחומים: משק החשמל בישראל ותכנון ארוך טווח, סוגיות הדלקים עמם מתמודדת החברה בתקופה האחרונה לצד אתגרי איכות הסביבה, התייעלות אנרגטית – הנוגעת לכל אחד ואחת מאתנו, טכנולוגיות חדישות, היסטוריה והנחלת מורשת, שימור מבנים. לקוחות החשמל נחשפים לנושאים עדכניים שעל סדר יומה של החברה והנוגעים לכולם ויכולים לקבל מענה לשאלות בנושאים שונים, כגון; איך מופק החשמל ואיך הוא מגיע לכל בית ומפעל ? במה כרוך ייצור החשמל ? איזו דרך הוא עושה עד שהוא מגיע לשקע שבקיר?

מרכזי המבקרים
·        אתר תחנת הכוח "אורות רבין", (הסמוך לחדרה): מרכז המבקרים נמצא באתר ייצור החשמל הגדול ביותר במדינה. הביקור באתר כולל סיור ברחבי התחנה, כולל נסיעה למזח הייחודי לפריקת הפחם, בים הפתוח. במהלך הביקור אפשר להתרשם גם מעשייתה של החברה בנושאים מגוונים בתחום איכות הסביבה המשקפים התמודדות עם דילמות של שימור מול פיתוח, שימור המורשת הבנויה, וסיפור ייחודי של פרויקט הענק הרב שנתי המוקם בימים אלה באתר למען איכות האויר  של כולנו.

·        מרכז המבקרים חוות חפצי-בה, (סמוכה לחדרה): מרכז המבקרים בחוות חפצי-בה המשוקמת, מספר את סיפור החווה החקלאית של אגודת "נטעים" מראשית ההתיישבות בארץ ישראל (1906). אפשר לשלב גם ביקור במרכז המבקרים בתחנת הכוח "אורות רבין" הסמוכה.

·        תחנת הכוח בחיפה - חוף שמן: מרכז המבקרים ממוקם באתר ההיסטורי המתחדש שבחוף שמן.  בשנת 1935 הוקמה  באתר  תחנת הכוח הקיטורית הראשונה של חברת החשמל,  ובו  פועלת כיום תחנת כוח בטכנולוגיה חדשנית המשמעותית גם לאיכות הסביבה מחזור משולב (מחז"מ), המופעלת באמצעות גז טבעי.  במסגרת הביקור במרכז המבקרים, ניתן  לקבל הסבר איך עובדת תחנת כוח ואיך מיצרים חשמל ולקבל מידע וטיפים לשימוש מושכל בחשמל ולבטיחות בחשמל. 

·        מרכז המבקרים בתחנת הכוח "רוטנברג" באשקלון: הביקור במרכז חושף את הלב והמוח שמאחורי התהליך המורכב שבסופו מופקת האנרגיה החשמלית המגיעה לביתו של כל אחד מאתנו, במצגת ובסיור מודרך ברחבי האתר. זאת לצד חשיפת הילדים לכללי הבטיחות בשימוש בחשמל, ואת המבוגרים לשימוש מושכל וחסכוני בחשמל.

לפרטים נוספים באתר חברת החשמל


צילומים: יוסי וייס









אין תגובות: