יום שני, 28 בנובמבר 2016

איך כדאי לחמם את הבית בחורף?

הפעלתם את המזגן על חימום? גם חסכתם כסף, וגם שמרתם על סביבה ירוקה
החורף כבר כאן והביקוש למוצרי חשמל מחממים עולה • בשל תדמיתם של המוצרים המחממים כזוללי אנרגיה חברת החשמל ערכה ניסוי השוואת מחירי חימום חדרים ומציגה את דירוג מכשירי החשמל שיבטיחו לכם חימום מהיר, יעיל וחסכוני • מהבדיקה ומהנתונים עולה כי הפעלת מזגן זולה לחימום יותר משמעותית מכל אמצעי חימום אחר






במסגרת היערכותה לחורף קיימה חברת חשמל ניסוי השוואת מחירי חימום חדרים ומציגה לטובת הצרכנים את דירוג מכשירי החשמל שיבטיחו חימום מהיר, יעיל וחסכוני.  הטבלה מציגה את עלויות החימום באמצעות 14 סוגי מכשירי חימום ומתקני חימום ביתיים מקובלים, שאפשר להשתמש בהם בדירות מגורים.  6 מהם מופעלים בחשמל, והאחרים בנפט (קרוסין), בסולר או בגז.

מבין המכשירים החשמליים שנבדקו  עולה כי חימום באמצעות מזגן אוויר הוא הזול ביותר והינו כשליש מעלות החימום באמצעות מכשירי חימום חשמליים נפוצים אחרים. לעומת השימוש במזגן, מתקני חימום שמופעלים בנפט יקרים פי 10 עד 11, מתקני חימום שמופעלים בסולר יקרים פי 13 עד 17 והחימום באמצעות מתקני חימום שמופעלים בגז יקר פי 5 עד 7 (יחסית למחירים ממוצעים).
הבדיקה של חברת חשמל התבססה על ניתוח מיוחד שכללה מספר פרמטרים: ראשית, מחיר יחידת חום שמפיק המכשיר החשמלי לטובת חימום החדר, נתון זה מציין את כמות האנרגיה החשמלית הנצרכת להפעלת מכשיר חימום. שנית, מחיר מקור האנרגיה, ושלישית את יעילות החימום של מיתקן החימום, אשר נמדדת בדרך כלל ב BTU או קק"ל (קילו קלוריות) ומציינת את היחס בין כמות האנרגיה התרמית המתקבלת מהמכשיר לבין כמות האנרגיה החשמלית הנדרשת להפעלתו. ככל שמקדם יעילות החימום גבוה יותר כך פוחתת צריכת החשמל של המכשיר.

תוצאות:
מהנתונים עולה כי עלות ממוצעת לייצור 1000 קק"ל  במזגן עומד על 21 אגורות. מנגד, עלות ייצור 1000 קק"ל בתנור ספירלה עומד על 65 אג', ועלות ייצור זהה בתנור נפט מזנקת ל- 232 אג'.  עוד עולה מהבדיקה כי בממוצע, עלות חימום במכשירי המבוססים על חשמל יקרה בכ-300% בהשוואה למזגן, כאשר עלות חימום במכשירי החימום המבוססים על נפט וגז יקרים בכ- 1000% בהשוואה למזגן. 

יצחק בלמס, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל חטיבת הלקוחות מסביר: "מתוך חשיבה על חסכון בחשמל והתייעלות אנרגטית ביצענו בדיקה צרכנית אשר יכולה לסייע לצרכנים לחסוך עלויות ולשמור על סביבה ירוקה. על ידי בדיקת המוצרים רצינו לתת לצרכנים את הכלים לבצע השוואה בין מוצרים החימום השונים כדי לקבל החלטה נבונה בבואם לרכוש מכשיר חימום לחורף. יחד עם זאת חשוב לציין כי ישנם פרמטרים נוספים אשר משפיעים על המחיר בפועל ונתוני הטבלה מציגים מחיר ממוצע לייצור- 1,000 קק"ל יחידות חום במכשירם שנבדקו. במידה ואתם מגיעים לרכוש מוצר חימום אצל איש מקצוע אנו ממליצים לשאול מהי עלות הייצור לפי אומדן זה וכך תוכלו לדעת עד כמה המכשיר החסכוני. בנוסף, חשוב להתייחס לנותנים אחרים כגון רמת הבידוד בדירה,  תנאי האקלים בעונה הקרה


אין תגובות: