יום ראשון, 26 ביוני 2016

"קבלת השונה היא אינה מגבלה – זו הזדמנות"


תאיר רז התקבלה לעבודה בחברת החשמל במסגרת העסקת בעלי מוגבלויות. מאיר אשכנזי קלט אותה כמנהל עם חששות שמהר מאוד התבדו. תאיר: "העבודה בחברת החשמל מוסיפה לי יותר בטחון עצמי המנהלים שלי הם כמו אבא ואמא בשבילי". מאיר: "תאיר פקחה את עיניי ואת הסתכלותי על השונה והאחר. היא לימדה אותי והאריכה את סבלנותי לגבי ראיית השונה והאחר". פוסט זה מפורסם במסגרת שבוע האחריות החברתית בישראל לקראת פרסום דירוג "מעלה", להערכה והטמעה של מחויבות חברתית בארגונים


תאיר רז ומאיר אשכנזי*

איור שציירה תאיר רז

תאיר:
מהיום הראשון שהתקבלתי לעבודה הרגשתי שייכת שכל העובדים הם המשפחה שלי.
אני מתעוררת בבוקר בכיף, אוהבת את העבודה ואת כל מה שאני עושה וזה מוסיף לי יותר בטחון עצמי – מה שלא הרגשתי בתיכון וגם בשירותי בצה"ל.
העבודה בחברת החשמל מעניינת במיוחד ובמחלקת התשלומים בפרט.
העבודה מאתגרת אותי וזה גורם לי ללמוד דברים חדשים. המנהלים שלי הם כמו אבא ואמא בשבילי ודואגים לכך שיהיה לי נוח בעבודה ושאני ארגיש שייכת למקום וזה מקנה לי בטחון.
אני מקווה שבעתיד יתאפשר לי להתקדם – יש לי הכל בעבודה: סיפוק, שמחה, צחוקים וגם רצינות.
האוכל בחברת החשמל הוא טוב ולא חסר לי כלום.
ולסיום – אני מאחלת לכל מנהלי ועובדי חברת החשמל באשר הם – הצלחה!


מאיר:
בתחילת עבודתה של תאיר רז במחלקה שלי קיבלנו עובדת עם חששות וחוסר בטחון שלה – תהיות כיצד תתקבל ותשתלב. ממש כמו כל עובד חדש.
כמובן היו גם חששות מצדנו כיצד לקבלה, לשלב אותה וללמד אותה והאם נוכל להתמודד עם עובדת בעלת מוגבלות.
לשמחתי עובדי המחלקה שידרו לה פתיחות ושוחחו עימה בחופשיות. מה שגרם לתאיר להעלאת הביטחון האישי ולהסרת חששותיה. הדבר התבטא כמעט מיד בהתנהגותה ובשיחות שניהלה עם העובדים.
כיום  עלתה תחושת הביטחון שלה: היא מדברת ומדברת, מחייכת, קולטת את העבודה ומקבלת על עצמה אחריות  תוך גילוי ביצועים איכותיים - תאיר חביבה על כל עובדי המחלקה המקבלים אותה כשווה אליהם ולא שונה.
מבחינתי תאיר פקחה את עיניי ואת הסתכלותי על השונה והאחר. אפשר לומר כי היא לימדה אותי  והאריכה את סבלנותי לגבי ראיית השונה והאחר.
אני מרגיש שהשילוב של העובדת תאיר במחלקתנו זימנה לחברי המחלקה השווים הפריה הדדית, התפתחות אישית וחברתית והתנסות במימוש ערכים כמו: מתן כבוד לשונה, קבלת האחר וללכידות חברתית.
אני רואה חשיבות רבה בהעצמה של אנשים עם מוגבלויות ושל החברה המעסיקה אותם ומעניקה להם בית. לתפיסתי, ערכים של שוויוניות, קבלה והכלה הדדית הם ערכי יסוד חשובים, וכאשר אנו פועלים מתוך אמונה זו, ניתן להתגבר על כל החסמים והמכשולים.
באופן טבעי אנו נוטים לשהות בחברת אנשים הדומים לנו. שילובם של אנשים עם מגוון צרכים ויכולות מקדם חשיבה מחוץ לקופסה ומציאת פתרונות יצירתיים. העסקת אנשים עם מוגבלויות כבר מזמן איננה רק הדבר הנכון לעשות כאדם וכמעסיק - במרבית המקרים העסקתם  משתלמת לכלל החברה:
כשאנו משלבים אנשים עם מוגבלויות בחברה אנו מקדמים סובלנות, פתיחות, יצירתיות וחדשנות, תורמים ליצירת סביבת עבודה נעימה ומרוויחים עובדים מרוצים ומחויבים יותר.
אין ספק  שאנחנו עושים את הדבר הנכון עבור העובדים, הקהילה, החברה והמדינה.

* מאיר אשכנזי מנהל מחלקת שכר וגמלאות במרחב הדרום של חברת החשמל.
תאיר רז עובדת במחלקת שכר וגמלאות במרחב הדרום, בניהולו של מאיר אשכנזי, בחברת החשמל






אין תגובות: