יום ראשון, 26 ביוני 2016

סביבת עבודה בעלת רגישות ומודעות חברתית

רחלי אהרונוף לא יכולה לדבר בטלפון עקב לקוי השמיעה שלה. אבל זה לא מונע ממנה בשום צורה לתפקד ככל אחד מהעובדים באגף הביקורת של חברת החשמל. להפך – " הציפיות שלהם ממני, מבחינת ההספק, העמידה ביעדים ואיכות העבודה, הן כמו מכל עובד אחר במחלקה: "מעסיקים רבים בשוק העבודה חוששים לגייס עובדים בעלי לקות שמיעה - חברת החשמל בולטת כסביבת עבודה בעלת רגישות ומודעות חברתית, שמצליחה לראות את הפוטנציאל הגלום באנשים". פוסט זה מפורסם במסגרת שבוע האחריות החברתית בישראל לקראת פרסום דירוג "מעלה", להערכה והטמעה של מחויבות חברתית בארגונים

 רחלי אהרונוף*



נולדתי וגדלתי ברעננה ואחרי שירות צבאי בחיל הים, סיימתי תואר ראשון ושני בתקשורת וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית. לאחר מכן עבדתי במשרד התקשורת, באגף הפיקוח על השירות לצרכן ובמועצה לכבלים ולוויין.
לאגף הביקורת הפנימית ונציבות תלונות הציבור של חברת החשמל הגעתי לפני ארבע שנים, לאחר סדרת מבחנים וראיונות, במסגרת פעילותו הברוכה של עמית אוברקוביץ, המשמש כיום סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון, אשר פועל לשילוב עובדים עם מוגבלויות בחברה.
במסגרת העבודה, אני עוסקת במגוון רב של נושאים הנוגעים לעבודת החברה ולהתנהלות שלה מול הלקוחות. העבודה השוטפת שלי מתבצעת מול כלל המחוזות ואגפים שונים בחברה, כמו גם מול גורמי חוץ, כמו הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, משרד מבקר המדינה ומשרד התשתיות הלאומיות. במקביל, אני לומדת את עבודת הביקורת הפנימית, תוך כתיבת דו"חות ביקורת וביצוע מעקב החלטות.
החל מהיום הראשון שלי בעבודה, היחס אליי מצד הנהלת הביקורת הפנימית ומצד מנהל מחלקת נציבות תלונות הציבור, שמוליק שץ, שגם קלט אותי לעבודה, היה כאל שווה בין שווים. הם הבהירו לי כי הציפיות שלהם ממני, מבחינת ההספק, העמידה ביעדים ואיכות העבודה, הן כמו מכל עובד אחר במחלקה. ההשתלבות בעבודה מול עובדים שלא הכרתי קודם, דרשה לעיתים הסתגלות מצד העובדים מולי, מכיוון שאני קוראת שפתיים ולא מדברת בטלפון, אבל אחרי שהכירו אותי, נוצרו בינינו מהר מאוד יחסי אנוש טובים והחששות שהיו לחלקם מבעיית התקשורת מולי נעלמו.
העבודה השוטפת שלי מתנהלת בדואר אלקטרוני, במסנג'ר, במסרונים ובפגישות פנים אל פנים. כשאני מגיעה לישיבות, אני יושבת במקום שאני יכולה לראות ממנו את כל שאר היושבים לשולחן ולקרוא את השפתיים שלהם וכך אני יכולה לקחת חלק פעיל בפגישה.
מתוך החוויה האישית שלי, מעסיקים רבים בשוק העבודה חוששים לגייס עובדים בעלי לקות שמיעה, או מגבלות אחרות. מהבחינה הזו, חברת החשמל בולטת כסביבת עבודה בעלת רגישות ומודעות חברתית, שמצליחה לראות את הפוטנציאל הגלום באנשים, מעבר למגבלות ומשלבת אותם בהצלחה.


* רחלי אהרונוף עובדת בחברת החשמל באגף הביקורת הפנימית ונציבות תלונות הציבור

אין תגובות: