יום שני, 3 בפברואר 2014

פרויקט רענן - חברת החשמל עברה לסביבת ענן


סביבת עבודה ארגונית ממוחשבת מאובטחת, מתקדמת, נשלטת ויעילה יותר 
הפרויקט נמשך כ- 3 שנים בלבד, בניית פרופילי משתמש לכ- 9,000 עובדים
חסכון של כ-8 מיליון ₪ מיישום פתרון חומרה ייחודי שפותח בחברת החשמל 




בימים אלה הסתיים בחברת החשמל פרויקט רענן – במסגרתו עברו עובדי חברת החשמל לסביבת עבודה המבוססת על טכנולוגיית ענן, בכ-9,000 מחשבי החברה. פרויקט רענן הוא פרויקט ייחודי מסוגו בישראל, מבחינת כמות היישומים, אפשרויות ביצוע סימולטני של מספר פרויקטים ותשתיות, ולוח זמנים קצר לביצועו.

במסגרת הפרויקט, נבנתה סביבת עבודה וירטואלית, שכוללת החלפה של כל מחשבי הקצה לעמדות ממוזערות מסוג TC לכלל העובדים. הפרויקט מאפשר לכל משתמשי הענן סביבת עבודה חדשנית ועסקית, כך שהמחשב האישי אינו תלוי מיקום או "ברזל" וזמין בכל זמן ומכל מקום.

בנוסף, שודרגו מערכות ההפעלה, תוך יצירת תשתית מתקדמת ויעילה לשדרוג והתקנות של מערכות חדשניות בעתיד, ייעול העבודה באופן משמעותי ושיפור זמני התגובה וחווית המשתמשים.

עם סיום מהלך ההסבה, אמר יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב בחברת החשמל, והאחראי על הפרויקט: "חברת החשמל הינה חברה מתקדמת וחדשנית המתאימה עצמה לרוח התקופה ולטכנולוגיות העדכניות ביותר בארגונים גדולים.  הפרויקט הינו חלק משינוי תפיסה שעוברת חברת החשמל ובמרכזו תפיסת השירות. זהו פרויקט משמעותי משום שהוא משנה את האופן בו עובדי חברת החשמל משתמשים במחשב האישי ובמערכות המחשוב הקיימות".

למידע נוסף אודות הפרויקט:
  
פרויקט חדיש וייחודי בארץ
הפרויקט הינו חדשני וייחודי בארץ מבחינת כמות היישומים, אפשרויות ביצוע סימולטני של מספר פרויקטים ותשתיות ולוח זמנים קצר לביצועו. במסגרת הפרויקט נבנו והושמו פתרונות טכנולוגיים חדישים וייחודיים בשוק הישראלי והעולמי. כמות היישומים שהיו קיימים בחברה היו גדולים ביחס לכל ארגון אחר בעולם ובמסגרת השדרוג צומצמה כמות התוכנות באלפי אחוזים.

הפרויקט נמשך כ- 3 שנים בלבד, תוך שימוש במשאבי כוח אדם פנימיים בעיקר, וכלל בניית חוות שרתים המבוססת על פתרונות חומרה חדשניים, בדיקות תאימות יישומים ובניית פרופילי משתמש לכ- 9,000 עובדים, מימוש וירטואליזציה של יישומים, ביטול הכוננים המקומיים והחלפת עמדות הקצה בחברה לעמדות מסוג TC.
השינוי המשמעותי ביותר בפרויקט הוא בתפיסת שרות ה- IT, כך שהשרות הניתן לעובדים מתמקד בפרופיל העובד ולא בעמדת הקצה, הפיזית, עליה הוא עובד.

בד בבד, הטכנולוגיה החדישה מייעלת תהליכי עבודה ומבטלת את הצורך בטיפול יחידני. היא מאפשרת שדרוג והתקנה של תוכנות מרחוק למספר משתמשים בו זמנית, וגם בכך גם מייעלת ומשפרת טיב השירות.

חסכון של כ-8 מיליון ₪ מיישום פתרון חומרה ייחודי שפותח בחברת החשמל 
במסגרת 'פרויקט רענן' פותח ומומש פתרון חומרה חדשני וייחודי, פשוט יותר מהפתרונות ה"סטנדרטיים", המאפשר עבודה עם דיסקים מקומיים (מסוג SSD ) עם ביצועים גבוהים. פתרון אשר נתפר ותוכנן על-ידי מנהל הפרויקט בחברת החשמל בעקבותיו נחסכו כ- 8 מיליון ₪ מתקציב הפרויקט.

 יצירת סביבת עבודה עסקית, חדשנית ומאובטחת
מימוש הפרויקט על כל רבדיו יוצר תועלות רבות לארגון, הכוללות: חיסכון כספי במימוש פתרונות חומרה ייחודיים, ירידה משמעותית בתחזוקה המחשבים ומעבר לציוד חסכוני בחשמל,  יכולת התאמה לטכנולוגיות חדשה ושדרוג מערכות; מערכת הפעלה חדשה ב"לחיצת כפתור", עדכוני אבטחת מידע אוטומטיים וטיפול יעיל יותר בווירוסים, שמירה על רמת שירות IT גבוהה וירידה של כ-50% בכמות התקלות ופניות עובדים הנוגעות למחשב האישי. כמו כן, יצירת  תשתית ארגונית ו- DATA CENTER המהווה בסיס לפרויקטים אסטרטגיים נוספים, תוך יצירת סביבת עבודה עסקית, חדשנית ומאובטחת יותר. 





אין תגובות: