יום חמישי, 23 ביולי 2015

חפרפרת באיילון

בתחנת מיתוג (תחמ"ג) איילון חופרים בימים אלה מנהרת כבלים תת קרקעית באורך של למעלה ממאתיים מטר שתעבור מתחת לשלושה כבישים במחלף גנות, תוך שימוש במכשור מיוחד ומבלי להפריע לתנועה





אגף ביצוע פרויקטים מחברת החשמל מבצע בימים אלה חפירת מנהרת כבלים תת קרקעית. היות ומדובר בציר תנועה מרכזי החפירה מתבצעת באמצעות מכשור מיוחד אשר מאפשר ביצוע המנהרה מתחת לתשתיות קיימות ללא פגיעה בתנועה על המחלף. המנהרה תחפר בבטן האדמה מתחת  לשלושה כבישים - במחלף גנות בלב המדינה המהווה צומת בין כביש מספר  4 לבין כביש מספר 1.

על ביצוע העבודה בתחום האזרחי מפקחים ארנון יצחקי ומיכאל קרפציוב עובדי מחלקת בניין דרום, ובתחום החשמלי דורון בר-ציון ממחלקת הרכבה חשמלית. שיטת החפירה היא דחיקת חוליה  הקדמית שבתוכה יושב מפעיל אשר חופר את המנהרה. החוליה הקדמית מצוידת במערכת הכוונה מיוחדת, בעזרתה יכול המפעיל לנווט את החפירה לכיוון הרצוי ולהגיע לנקודת הסיום בדיוק רב. דוד וודובוז, מנהל אגף ביצוע פרויקטים: "שיטת החפירה הייחודית מאפשרת לבצע את העבודה המורכבת בצורה נקייה ומהירה, תוך שימוש יעיל במשאבי כוח האדם וניצול יכולותיהן המקצועיות של עובדי האגף". 

מערכת הידראולית הממוקמת בתחתית פיר הכניסה למנהרה  דוחקת את החוליה פנימה לתוך האדמה. משחדרה החוליה לאדמה, מוסיפים מאחוריה חוליית בטון והמערכת דוחקת את שניהם יחד וכך הלאה 202 מטרים עד היציאה בשדות מול אתר חירייה. המערכת ההידראולית דוחקת בכוח של כאלף טון ויותר ומגובה כאמור, במערכת מדידה לייזר למניעת הסטייה מהכיוון המתוכנן.

החומר החפור מועבר במסוע פנימי הקיים בתוך החוליה לתוך קרונית אשר נוסעת בתוך  גוף המנהרה על גבי מסילות. מנוף חיצוני מעלה את הקרונית ומרוקן אותה. קצב ההתקדמות של דחיקת המנהרה כ- 8 מטרים ויותר ליום. 

הכניסה למנהרה מבוצעת  דרך שני פירים - פיר כניסה ופיר יציאה בקוטר של כ- 14 מטר ובעומק של  כ- 13 מטר. דרך הפירים מבוצעת דחיקה של חוליות בקוטר 3 מטרים לאורך 200 מטרים, בעומק של כ- 12 מטרים תחת פני האדמה.

משך העבודה המתבצעת ממש בימים אלה מתוכנן לעוד כחודש עד השלמת החפירה.



אין תגובות: