יום שני, 21 במאי 2012

זוכרים ולא שוכחים - משלחת חברת החשמל לפולין


המשלחת הייצוגית של חברת החשמל חזרה לאחרונה מפולין, לאחר מסע שקיפל בתוכו רשמים ותובנות עמוקים, אודות קורותיו של העם היהודי.

חברי המשלחת צועדים עם דגל ישראל ודגל החברה, בכניסה למחנה בירקנאו


סדרת מפגשי הכנה התקיימו עוד בטרם היציאה. במהלך המסע ביקרו המשתתפים במחנות, בגטאות ובאתרי הנצחת השואה, במהלכם ערכו מספר טכסי זיכרון ואף היו שותפים לטקס מרשים עם משלחת צה"ל "עדים במדים" באתר בירקנאו. 

חברי המשלחת נפגשו עם חסידת אומות העולם, פאולינה קשילבסקה, ועם סגן שגריר ישראל בפולין, נדב אשכר לשיחה על יחסי ישראל פולין. 

המשלחת השנה כללה 43 חברים מכלל יחידות החברה. ישראל מובשוביץ, מנהל אגף השיווק היה יו"ר המשלחת, וחיים הופר, מנהל מכ"א אגפית דרום, היה מנהל המשלחת. 

ישראל וחיים, העידו כי המסע היה רב משמעות מכיוון שהיה זה גם מסע פנימי של כל אחד מן המשתתפים. "יש חשיבות רבה לכך שחברת החשמל שולחת מטעמה קבוצת עובדים לפולין, בתקופה זו שדור הניצולים הולך ונעלם, והעמקת זכרון השואה והגבורה נעשים חשובים וקשים מתמיד".

חברת החשמל, כחברה לאומית, חרטה על דיגלה לזכור ולא לשכוח את יום השואה ולקיים במהלך השנה פעילויות שהפכו למסורת - וכחלק ממדיניותה של החברה.

טכס זיכרון שהתקיים בטרנוב ליד בורות ירי אליהם נורו רבים מיהודי טרנוב

חברי המשלחת על רקע האנדרטה לזכר הנספים במחנה מיידאנק

מימין לשמאל: חיים הופר, ישראל מובשוביץ ותא"ל ירון לבנת, מפקד משלחת צה"ל, לאחר הטכס המשותף של שתי המשלחות, שהתקיים במחנה בירקנאו

אין תגובות: