יום חמישי, 22 בינואר 2015

לראשונה: "ברק כתום" בפעולה

מערכת הקשר של פיקוד העורף, "ברק כתום", הוכנסה לפעולה וסייעה לעובדי החברה במהלך הסערה האחרונה. מדובר במערכת עם שרידות גבוהה וכיסוי ארצי נרחב, המאפשרת קשר עם גופי החירום החיוניים



במהלך סערת ינואר 2015 הטמיעה החברה את מערכת הקשר של פיקוד העורף "ברק כתום", המבוססת על הרדיו הלאומי של מדינת ישראל. ההחלטה על קליטת המערכת במערכות הקשר התקבלה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של החברה, היערכותה למצבי קיצון ויישום הפקת הלקחים של אירועי סערת דצמבר 2013.

מערכת "ברק כתום" סייעה רבות לצוותי החברה בשטח במהלך העבודות בסערה האחרונה והיא מבוססת על רשת מאובטחת ומקודדת, קישור מערכת רדיו למערכת טלפוניה, האזנה למספר ערוצים בו זמנית, קיום שיחה אישית בערוץ רדיו, הפעלת לחצן מצוקה ואיכות שמע גבוהה. מערכת הקשר "ברק כתום" מהווה אף מרכז דיגיטאלי המאפשר ניהול מספר רב של משתמשים, רציפות שליטה בכיסוי ארצי רחב, בעלת שרידות גבוהה ויכולת גיבוי מרבית.

במהלך הטמעת המערכת נבדקו כ-400 מיקומים באזורי הפעילות הרלוונטיים של חברת החשמל, אשר כללו תחנות כוח, תחנות משנה, עמודי מתח על עליון, תחנות טרנספורמציה ועמודים. תוצאות הניתוח הצביעו על קליטה אופטימאלית ב- 94% מהאתרים. המערכת נבחרה תוך שימת דגש על התאמה לסטנדרטים הקיימים והמובילים בעולם, בדגש על יכולות קשר עם גופי החירום המגיבים הראשוניים החיוניים: פיקוד העורף, משטרה, מד"א, כיבוי אש וארגוני הצלה נוספים.

"ההחלטה על קליטת מערכת "ברק כתום" החלה לפני כשנה, במהלך בחינת מערכת קשר אלטרנטיבית לרשת הקיימת", אומר סמנכ"ל התקשוב, יוסי שנק. "במסגרת זו נבחנו הצרכים התפעוליים הנדרשים ממערכת קשר רדיו המבוססת על טכנולוגיה חדשה ומתקדמת, המתאימה עצמה לצרכים העכשוויים והעתידיים של החברה, בחירום ובשגרה".

יחידת קשר ואלקטרוניקה ארצית אחראית על הטמעת מערכת ברק כתום בחברה, ואלו הם אנשי הצוות: תמיר חונוביץ, פורסאן אבוריש, דורון קופלר, צביקה דכס, בני גיבעול, דני זמיר, אורלי איפרגן וירון ברוך.


 בתמונות: דני זמיר, מיחידת קשר ואלקטרוניקה ארצית עם מערכת הקשר "ברק כתום" בשטח ובעמדה נייחת.

אין תגובות: