יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

הליך הבחירה לבחירת שותף למיזם התקשורת לקראת סיום: הוגשה הצעה עסקית להקמת חברת תשתית תקשורת שלישית בישראל


ההליך לבחירת שותף למיזם התקשורת הינו לקראת סיום. היום, יום רביעי, 26.12.2012, הוגשה הצעה עסקית על-ידי קבוצת משקיעים פוטנציאליים, הכוללת את חברת ViaEuropa, קבוצת רפק, חברת באטם (BATM), חברה בבעלות מר יהודה זיסאפל, חברה בבעלות פויו זבלודוביץ' וסיסקו כספק טכנולוגי מרכזי.


יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "מדובר בפרויקט חברתי מהמעלה הראשונה, חיבור של הפריפריה הפיזית והחברתית של מדינת ישראל למרכז. זהו פרויקט חזוני חברתי משנה חיים.
מיזם התקשורת יקדם את תושבי מדינת ישראל וישים את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות. תשתית תקשורת המבוססת על סיבים אופטיים תסייע בקירוב הפריפריה למרכז ובקידום הכלכלה, החינוך, הבריאות, הטכנולוגיה והחברה במדינת ישראל.
בעידן בו הקשרים החברתיים והעסקיים מתקיימים מרחוק ועל גבי רשת האינטרנט, פרויקט זה יסייע להצעיד את מדינת ישראל ותושביה לעולם טכנולוגי יותר, מתקדם יותר, ובאופן שוויוני.
תשתית הסיבים האופטיים תאפשר ליזמים ולעסקים קטנים בפריפריה להתנהל מול לקוחות בארץ ובעולם ברמת יעילות ותקשורת שתבטל את המרחק הגיאוגרפי, ותאפשר הקמה ומינוף של כלכלת הפריפריה.
זהו פרויקט לאומי, אשר יוצא אל הפועל בזכות אנשים עם חזון ודבקות במטרה, ביניהם שר התקשורת - משה כחלון, אנשי משרד האוצר וצוות ועדת הבחירה, זאת, בהתאם למדיניות הממשלה, כפי שמוביל אותה ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו".

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: "במסגרת המיזם, עובדי חברת החשמל ידרשו לעבוד בסביבה עסקית תחרותית, בה יש לנו ניסיון מוכח בפרויקטים מורכבים בארץ ובעולם ואני סמוך ובטוח שנעמוד גם בפרויקט זה ובהצטיינות. חברת החשמל בשנת 2013 תקדם את תחום היזמות העסקית בישראל ובעולם, זאת כחלק משינוי מהותי בהתנהלותה העסקית של החברה".

צביקה חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת החשמל ויו"ר ועדת הבחירה: "אנו נמצאים בישורת האחרונה של הליך הבחירה, אשר בסיומו נוכל להכריז על משקיע לחברת התקשורת החדשה. פריסת התשתית תתאפשר בזכות היכולות המקצועיות של עובדי החברה והפריסה הפיזית של תשתית החשמל. קידום ההליך והצלחתו הינו פרי עבודה משותפת של משרד האוצר וחברת החשמל באמצעות ועדת הבחירה. כמו כן, של משרד התקשורת, אשר בראשותו של השר משה כחלון, נתן את ההזדמנות ואפשר  לרעיון חזוני לקרום עור וגידים".

הליך הבחירה יסתיים בעוד כחודש, לאחר בחינת ההצעה שהוגשה הבוקר, על-ידי צוות ועדת הבחירה ויועציה החיצוניים, בהיבטיה הכלכליים, הטכנולוגיים והמשפטיים. אם תימצא כי עומדת בתנאי הליך הבחירה, יוכרז על משקיע זוכה בהליך הבחירה וניתן יהיה להתחיל בהליכים להקמת חברת תקשורת שלישית בישראל, בבעלות המשקיע (60%) וחברת החשמל (40%).








אין תגובות: