יום ראשון, 13 בינואר 2013

"שמנו את ספינת הזודיאק על הרכב של החברה והתחלנו להעביר עליו אנשים"

כך סיפר אסף אפק, ממונה השגחה וצוותי רשת באזור חדרה, שבילה את שעות ההצפה הראשונות בנסיונות לחלץ אנשים שנתקעו במכוניותיהם עמוק עמוק במים


ולעוד סיפור אחד מהסערה הגדולה.

בליל רביעי שעבר גשם כבד ירד בכל הארץ. גם בחדרה ירדו גשמים כבדים,בעקבותיהם געש נחל חדרה ועלה על גדותיו.

ההצפה הגיעה גם לתחנת המשנה "נייר חדרה" הממוקמת באזור התעשייה ולמשרדי אזור חדרה של המחוז הצפוני. אסף אפק (42), ממונה השגחה אזור חדרה, בדיוק היה במשמרת במקום. וזהו סיפורו:

" בסביבות השעה שבע בערב החלו ים לשטוף את האזור. לא האמנו שזה קורה לנו. תוך זמן קצר נתיבי התנועה באזור הוצפו ונסגרו  - אין יוצא ואין בא. כל הרכבים שהגיעו לשם נתקעו, המים הגיעו לרובם עד לגג והם נשארו תקועים ברכבים. כדי לחלץ את עצמם, אנשים עלו על גגות המכוניות".

כבאים מתחנת כבוי אש חדרה הגיעו מיד למקום. הם ניסו לחלץ אנשים באמצעות ספינת זודיאק, שהביאו עימם, אבל המעבר היה קשה מדי. לנו בתחנה יש רכב 4X4 גבוה שאין לו בעיה לחצות גם במצבים כאלה".

"מה שעשינו", המשיך אפק לספר, "שמנו את ספינת הזודיאק על הרכב של החברה והתחלנו להעביר עליו אנשים עד לאן שהצלחנו להגיע. משם הם המשיכו בשיט לקצה השני. וכך חזרה - עם הספינה, עלו על הרכב - הלוך וחזור, הלוך וחזור  - עד שהעברנו וחילצנו את כל האנשים.

גם את העובדים שלנו העברנו ככה - בכל פעם שהיו צריכים לצאת לשטח - העברנו אותם עם הרכב והסירה, וככה גם החזרנו אותם לאזור להתחמם קצת, להתייבש, ולהצטייד ליציאה הבאה לשטח".

 אסף אפק היה תקוע במשרדי האזור ודאג לטיפול בכל התקלות  מיום שלישי - אז החלה המשמרת שלו - ועד יום חמישי, כשהכל קצת נרגע. רק אז הוא חזר לבדוק מה עם משפחתו ושלושת ילדיו.









אין תגובות: