יום ראשון, 13 ביולי 2014

עובדים בלב ים וחשופים לטילים

שמואל הבדלה משמש אחראי משמרת במזח הפחם של תחנת הכוח רוטנברג של חברת החשמל באשקלון. הוא ועובדי המזח אחראים על אספקת פחם שוטפת לתחנת הכוח - על מנת לייצר חשמל. בימים אלה הם חשופים לטילים המשוגרים מרצועת עזה, וללא יכולת להתגונן. הכל כדי להמשיך ולספק חשמל זמין ואמין לתושבי המדינה. זהו סיפורו בגוף ראשון

שמואל הבדלה*

 חשופים בלב ים. מסוף הפחם בתחנת הכוח ברוטנברג. צילומים: יוסי וייס


שמי שמואל הבדלה בן 48 נשוי לעליזה ואב לארבע ילדים, עובד בחברת החשמל משנת 88 (26 שנה), וביצעתי תפקידים שונים ומגוונים בתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון.

היופי בהקמת תחנת כוח הוא היכולת להיות מעורב בעשיה שאת תוצאותיה רואים במשך השנים, ומרגישים חלק בלתי נפרד ממנה.

כיום אני אחראי משמרת במזח ואחראי על פריקת פחם מהאוניה שאותו מבצעים במקצועיות רבה בכול משמרת ארבעה מפעילים - שניים בכול עגורן, עובדי אחזקה, מפקחים, ומנהלים נוספים.

בימים האחרונים אנחנו נמצאים שוב פעם בחזית מתמודדים עם ירי טילים מכיוון עזה, וירי טילים של כיפת ברזל, כאשר אנחנו נמצאים באמצע  - סופגים הדיי פיצוצים ואזעקות, ומידי פעם גם נפילות של טילים ממש ממש קרוב אלינו. וכל זאת כאשר לנגד ענינו המשימה החשובה מכל - להמשיך ולספק פחם לתחנה. ובין אזעקה אחת לשנייה מנסים להגן על עצמנו.

העבודה בשיגרה היא בים פתוח - יום ולילה 2 ק"מ בלב ים, על מנופי ענק בגובה 35 מטר מעל האוניה - עובדה שלא משאירה לנו יותר מידי זמן להתגונן וזאת בעקבות קירבתנו לירי הטילים מה שמעמיד אותנו בצל הסכנה באופן תמידי.  למרות זאת, עובדי המזח מרגישים את המחוייבות והאחריות הרבה שמונחת על הכתפיים להמשיך ולספק חשמל זמין ואמין - המוצר החיוני ביותר לתושבי מדינת ישראל.

דרך אגב בדיוק עכשיו 02:00 בלילה, באמצע עבודה אינטנסיבית, יש אזעקה וירי בים ובאוויר  - לא להאמין באיזה מציאות אנחנו חיים. ואנחנו ממשיכים לעבוד כאילו זה קורה במקום אחר....


*שמואל הבדלה הוא אחראי משמרת במזח הפחם של תחנת רוטנברג של חברת החשמל באשקלון



אין תגובות: