יום חמישי, 3 ביולי 2014

כשאני תלוי בין שמים וארץ נשמעה אזעקת "צבע אדום"

עובד חברת החשמל, שמעון טמם, הגיע לשדרות על מנת לתקן עמוד מתח גבוה שנפגע במטח קסאמים על העיר. בעודו תלוי בין שמים וארץ על במת ההרמה הגבוהה נשמעה אזעקת "צבע אדום" : "התכופפתי בתוך במת-הרמה  וביקשתי מהקדוש ברוך הוא שישמור עלי - עלינו.  זה היה רגע מאוד קשה ומסוכן, והתחושה שאני חשוף תחת אש וללא הגנה, היתה מטרידה, בלשון המעטה". זהו סיפורו האישי

על במת ההרמה בשדרות לאחר נפילת הטיל. צילומים: יוסי וייס



שמעון טמם*
שמי שמעון טמם, אני עובד באזור אשקלון של חברת החשמל ועוסק במגוון תחומים בהקמה ותיקון רשתות החשמל.

ביום חמישי האחרון קיבלתי הודעה על נפילת קסאמים בקרבת עמוד מתח גבוה בשדרות ומיד יצאתי למקום. 

המשפחה שלי, כתמיד, מאוד דאגה ששוב אני נשלח לעבוד תחת אש, אבל הם יודעים שזה חלק מהעבודה.

כשהגעתי לשדרות, ראיתי שרסיסי הרקטה פגעו בחוטי חשמל במתח גבוה, ועל כן, הזמנו במת הרמה לצורך התיקון.

בזמן העבודה, כשאני תלוי בן שמים וארץ נשמעה אזעקה – "צבע אדום".   ראיתי שמסביבי כולם רצים לממ"דים לתפוס מחסה ולי אין שום אפשרות לעשות דבר ב- 15 שניות.  

התכופפתי בתוך במת-הרמה  וביקשתי מהקדוש ברוך הוא שישמור עלי - עלינו.  זה היה רגע מאוד קשה ומסוכן, והתחושה שאני חשוף תחת אש וללא הגנה, היתה מטרידה, בלשון המעטה.

אבל יחד עם זאת, אני עושה זאת בראש ובראשונה בדעה צלולה, כי התפקיד אותו אני ממלא הינו בעל חשיבות עליונה ולכן אני מקפיד לבצע אותו על הצד הטוב ביותר, גם אם לעיתים זה בא על חשבון הסכנות הנובעות כתוצאה מנפילת קאסמים באזורינו.  

לצערי, זו לא היתה הפעם הראשונה, וגם בעבר ובמהלך מבצעים צבאיים, אני וחברי, עובדי חברת החשמל, הגענו במידי לשטח המופגז ותחת אש עשינו כל שניתן על מנת לתקן את הפגיעות ולהחזיר חשמל לכל התושבים.  לפחות שלא יהיו מוטרדים שאין להם את המוצר הבסיסי – חשמל.

בימים כאלו אני אכן מרגיש ואפילו נרגש, להיות שייך לצבא החשמל לישראל.


*שמעון טמם הוא סגן ממונה השגחה ואחזקת רשת, אזור אשקלון, מחוז הדרום של חברת החשמל


צילום: יוסי וייס

צילום: יוסי וייס

צילום: יוסי וייס

אין תגובות: