יום רביעי, 11 ביולי 2012

בשל גל החום חשש ל"בצורת חשמל"- הציבור נקרא לחסוך

חברת החשמל נערכת להתמודד עם צפי לביקושי חשמל גבוהים. החברה מבקשת מהציבור להסיט השימוש במכשירים עתירי אנרגיה לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות   

 על פי תחזית מזג האוויר, החל מהיום ועד ליום חמישי הבא (בין התאריכים 11/7/12 ועד 19/7/12) צפוי גל חום המתבטא בטמפרטורות של כ- 36 מעלות ולחות של כחמישים עד שישים אחוזים . עומס החום יגיע לכ- 46 מעלות במשך מספר ימים.

צפי הביקושים לחשמל יהיה בימים מסוימים עד 11,500 מגוואט והרזרבה תקטן לרמה שבה עלולים להיווצר מצבים של  ביקושים גבוהים מההיצע (מחסור בחשמל ), במידה ותתרחש תקלה באחד מאמצעי הייצור. חברת החשמל נערכת לגל החום על ידי הפעלת כל צי יחידות הייצור שברשותה, ע"י הפעלת הסדרים להורדת הביקוש במשק ובסיוע יצרנים פרטיים. 

במקרה של ביקושים גבוהים מההיצע ועל מנת  לייצב את מערכת החשמל ולמנוע הפסקות חשמל נרחבות, תיאלץ חברת החשמל לנהל את ה מחסור ולהפסיק קווי חשמל לסירוגין, בכל רחבי הארץ.
הפסקות החשמל יארכו כשעה, תהיינה מקומיות בלבד ותחולקנה בין כל לקוחות החברה. חברת החשמל מתנצלת מראש על הקושי שעלול להיגרם לציבור לקוחותיה.

אחת הדרכים המקובלות בעולם הרחב לשמירה על מערכת חשמל יציבה, כאשר יכולת הייצור קרובה מאוד להיקפי הביקוש, או בשעה שהביקוש עולה על יכולת הייצור,  היא באמצעות שימוש נבון בחשמל מצד הציבור. לכן, חברת החשמל מבקשת מהציבור, להיערך בהתאם ולעקוב אחר הודעותיה.

הציבור ובעלי העסקים מתבקשים  לחסוך בחשמל ולהסיט את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות שיא הביקוש, כלומר: בין 12.00 ל- 17.00 - לשעות הבוקר והערב המאוחרות יותר. מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, שואב אבק, וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל- 25 מעלות. מומלץ לוודא שהגיבוי למכשירים חיוניים תקין.

מערך כיבוי אש והצלה ממליץ:
1. בבניינים רבי קומות שבהם מותקן גנראטור חירום על פי חוק, יש לוודא תקינות לפחות כל חצי שנה לרבות חיבור הגנראטור למעלית.
2.  יש לוודא תקינות מערכת תאורת חירום לרבות חיבורה לגנראטור.
3.  יש לוודא תקינות פעמון האזעקה במעלית.
4.  בכל מקרה של עצירת המעלית יש להתקשר למכבי האש בטלפון חירום 102.
5.  חילוץ מתא המעלית יעשה רק על ידי מי שהוסמך לכך.

חברת החשמל תמשיך ותעשה כל מאמץ כדי לספק ללקוחותיה את כל הביקושים לחשמל, ומודה לציבור על ההבנה, ההיענות ושיתוף הפעולה. 
באתר האינטרנט של החברה, יתפרסמו רשימת האזורים בהם צפויות הפסקות חשמל -  www.iec.co.il. המידע המופיע באתר הוא הערכה בלבד, ועשוי להשתנות.


עובדי חברת החשמל בשיפוצים (צילומים יוסי וייס)





 

תגובה 1:

יוני אמר/ה...

יש לוודא תקינות מערכת תאורת חירום
לרבות חיבורה לגנראטור