יום שני, 27 באוגוסט 2012

פותחים את שנת הלימודים עם תוכנית "נתיב האור"


חברת החשמל פותחת את שנת הלימודים עם תוכנית "נתיב האור" בכ-1,600  בתי ספר יסודיים. התוכנית נלמדת בקרב תלמידי כיתות ד'- ו' בכ- 190 רשויות מקומיות. כ – 600,000 אלף תלמידים והורים כבר נחשפו לתוכנית במהלך 7 השנים בהן היא נלמדת


חברת החשמל פותחת את שנת הלימודים תשע"ג עם התוכנית החינוכית "נתיב האור", בכ-1600  בתי ספר יסודיים. השנה, הצטרפו לתוכנית כ- 200 בתי ספר יסודיים נוספים, ביניהם בתי ספר חילוניים, דתיים, מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי. בתוכנית לוקחים חלק בתי ספר מכ- 190 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, במרכז ובפריפריה, כאשר מתוכן 24  רשויות חדשות, המצטרפות לראשונה לתוכנית בשנת הלימודים הקרובה.

תוכנית "נתיב האור" פועלת זו השנה השביעית בקרב תלמידי כיתות ד'- ו'. את התוכנית החינוכית יזמה חברת החשמל בשיתוף עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, והיא מיועדת לחנך את הילדים, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל.  התוכנית נולדה כתוצאה מן הצורך להתמודד עם חוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל, כאשר הנחת היסוד היא שהתנהגות נכונה ובטוחה תגיע ממקום של ידע וחוויה.  ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות.

בבתי הספר מתקיימות פעילויות בהנחיית  מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו, כאשר השנה יוכשרו לטובת התוכנית עובדי חברה נוספים.

עד היום נחשפו לתכני "נתיב האור" יותר מ-600,000 אלף תלמידים והורים. בכל שנה נבחרים שגרירים צעירים מבין התלמידים הלומדים את התוכנית, המשמשים כ"ילדי נתיב האור" - נאמני בטיחות בחשמל. במסגרת תפקידם, התלמידים הצעירים אמונים על בטיחות בחשמל בכיתות, חינוך ולימוד הכיתות הנמוכות לבטיחות וחסכון בחשמל, לימוד שימוש מושכל בחשמל, קשר ישיר עם מוקד 103 של חברת החשמל, במסגרתו הם מזדהים  כילדי "נתיב האור" והדיווח שלהם על מפגעים מתקבל ומטופל ללא דיחוי. עד היום הוכשרו יותר מ-500,000 ילדי "נתיב האור".


עוז עזריאלי, מנהלת תוכנית "נתיב האור" בחברת החשמל: "תוכנית "נתיב האור", המחנכת לאורח חיים בטוח בסביבה צורכת חשמל יצאה לדרך לפני 7 שנים בחברת החשמל, מתוך כוונה לעודד ילדים, ובאמצעותם מעגלי קהילה נוספים, להתנהגות  נבונה ובטוחה בכלל ובסביבה צורכת חשמל בפרט.  התוכנית מטפחת ומעודדת מנהיגות צעירה, ומעבירה ערכים של איכות סביבה, אחריות ומעורבות חברתית. תרומת תוכנית "נתיב האור",  באה לידי ביטוי בעיקר באמצעות החיבור הבלתי אמצעי של עובדי החברה עם הדור הצעיר, אשר ממחישים להם בצורה מיטבית את החיוניות בשמירה על כללי בטיחות בשימוש בחשמל".


האירוע השנתי של "נתיב האור" צילום: יוסי וייס 
לאתר נתיב האור לחץ כאן

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של נתיב האור



אין תגובות: