יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

תם ולא נשלם: קיץ של שיאי צריכה בחשמל עבר בהצלחה

הקיץ האחרון לווה בגלי חום קשים, שגרמו לעלייה משמעותית בצריכת החשמל וגם לחשבונות חשמל גבוהים יותר. המחסור בגז והדלקים היקרים הוסיפו לקשיי הייצור. ובכל זאת, עברנו את הקיץ בשלום, גם ובעיקר בזכותכם, הלקוחות


הקיץ האחרון היה אחד הקשים שחווינו - קשה הרבה יותר מהקיץ בשנה שעברה, מבחינת עומסי החום. כך, במקביל, גברה משמעותית צריכת החשמל גם בשעות הערב והלילה ופעמיים אף נרשמו שיאי ביקוש לחשמל.

על פי נתוני חברת החשמל העליה בצריכת החשמל הביתית זינקה בתקופה זו ב-10 אחוזים לערך בהשוואה לשנה שעברה.

גם חשבונות החשמל גדלו

צריכה מוגברת זו אף הביאה להגדלה של כ-10 אחוזים בחשבונות החשמל של חודשי הקיץ, לעומת חודשים אלו אשתקד. כך, לדוגמא, צריכה ממוצעת של הלקוחות הביתיים הגיע בחודשי יוני- יולי 2011 ל-  1309   קוט"ש, ובחודשים המקבילים בשנה זו עלתה לממוצע של 1426 קוט"ש לצרכן.


עלויות הייצור התייקרו

אבל לא רק הצריכה גדלה. גם העלויות של ייצור החשמל גדלו משמעותית בקיץ הזה. בשנה האחרונה חווה משק החשמל מחסור משמעותי בגז, זאת עקב הפגיעה החוזרת ונשנית בצינור הגז ממצרים והידלדלות מאגרי ים טטיס. בעקבות זאת, נאלצה חברת החשמל להשתמש בדלקים יקרים הרבה יותר מסוג מזוט וסולר, כתחליף לגז.

מחירי הסולר, חשוב לציין, הם יקרים פי 6 ממחיר הגז. כך שהוצאות חברת החשמל על רכישת הדלקים גדלו בשיעור ניכר. בימי הביקוש הגבוהים לחשמל בחודשיים האחרונים עלות הדלקים בהם משתמשת חברת החשמל לייצור החשמל הגיעה ל-100 מליון שקל ביום וכ-3 מיליארד שקל בכל חודש.

מעדכנים כל יום כל היום

חברת החשמל נוקטת במדיניות של שקיפות ופתיחות מלאה ומעדכנת בזמן אמיתי, OnLine, את הציבור בנתוני מערכת החשמל בכל עת. כחלק בלתי נפרד מהעדכונים, מקבל הציבור את  נתוני הרזרבה העדכניים, ההיערכות לקראת מצבי משבר והודעות אזהרה לקראת מצבים של רזרבה נמוכה וחשש מהפסקות מאולצות. זאת, באמצעות התקשורת – עיתונים, רדיו, טלוויזיה ואתרי אינטרנט, באמצעות מרכזי השירות 103  ובאמצעות אתר האינטרנט של החברה.

בנוסף, במסגרת שתוף פעולה עם גלי צה"ל, עדכנה תחנת הרדיו את המאזינים, במהלך מבזקי היום, על נתוני צריכת החשמל היומיים, תוך חזרה על הבקשה להסיט את הצריכה במכשירים זוללי חשמל לשעות הערב.

במקביל, לקראת ההערכות לקיץ, השיקה חברת החשמל עמוד פייסבוק פעיל ועדכני, פעילות בטוויטר ופעילות ברשתות חברתיות מגוונות – זאת על מנת לתת מענה OnLine, ברוב שעות היממה לציבור הלקוחות של החברה. באתר האינטרנט ובעמוד הרשמי של חברת החשמל בפייסבוק אף עלתה "סוללה" המייצגת את מצב רזרבת החשמל בכל עת.

חברת החשמל מיידעת ומעדכנת את הציבור בדרכי חיסכון ואמצעים להפחתת שימוש בחשמל. הטיפים לחיסכון בכל מכשיר חשמלי מפורטים באתר האינטרנט של חברת החשמל, בדף הפייסבוק של החברה וכן בדפי מידע המצורפים מעת לעת לחשבונות החשמל.

רצינו להודות לכם, לקוחות חברת החשמל, על ההיענות לבקשות החברה להסיט צריכה במכשירים זוללי חשמל לשעות הבוקר המוקדמות ולשעות הערב. בזכותכם, לא מעט, הצלחנו לעבור את הקיץ בשלום.






אין תגובות: