יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

תרגיל שריפה וחומרים מסוכנים בתחנת הכוח גזר

 פצועים חולצו  ושריפה כובתה באתר תחנת הכוח גזר במסגרת תרגיל חירום של כיבוי אש ארצי בליווי יחידת החילוץ




עובדי כיבוי אש ארצי ויחידת החילוץ תרגלו תרחישים של דליפת חומרים מסוכנים ושריפה בתחנת הכוח גזר.
במהלך התרגיל, שהתקיים ב-14.8 התמודדו צוותים בשטח עם מספר אירועים.

אחד האירועים היה תרחיש חומרים מסוכנים שבו נשפכה חומצה אל שטח המאצרה בזמן בו מולא המיכל ממיכלית. הצוותים איתרו וניטרלו את גורם הדליפה, פינו את הנוזל באמצעות משאבה ייעודית אל תוך מתקן המתאים למקרים מסוג זה. באירוע  תורגל פינוי פצוע בעקבות שאיפת אדי חומצה.

בנוסף התמודדו הצוותים עם אירוע התלקחות בתא שריפה של טורבינת גז ביחידות הייצור הקטנות כתוצאה מדליפת דלק בזמן עבודת היחידה. באירוע היו נפגעים ולצורך חילוצם גויסה יחידת החילוץ של החברה אשר פינתה את אחד העובדים במיומנות רבה והעבירה אותו לטיפול מרפאתי שם העניקה לו אחות התחנה את הטיפול הראשוני. העובד השני חולץ ממרפסת הארובה באמצעות סנפלינג שביצעה יחידת החילוץ.

בתרחיש נוסף תירגלו הצוותים  כיבוי אש ממכלי סולר אשר מוקמו במרחק ביטחון ממתקני הסולר התחנתי. אירוע זה צפן בתוכו אירוע אמיתי לא מתוכנן כאשר גלאי האש הממוקמים סביב משאבות הסולר קלטו את העשן  והפעילו את מתקני הכיבוי אשר ריססו את שטח המשאבות בקצף כיבוי. המשאבות כשלו בהתנעה מחודשת למרות שהן אמורות להיות עמידות בפני לחות ורטיבות. האירוע הדגים מצב אפשרי.

התרגיל סוכם כתרגיל מוצלח שבו הצוותים  התמודדו עם מצבים מורכבים בלתי צפויים, וכן הציג מצבים לא מתוכננים שבהם יש לתת את הדעת כגון התנהגות משאבות קידום דלק של יחידות הייצור.

את התרגיל ניהל מיכאל קקון ותכנונו נעשה על ידי מנהלת תחנתית בראשותו של מנהל הייצור, חיים פרלמוטר.


 

אין תגובות: