יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

מחוז ירושלים סיים את בניית תעלת הכבלים לתחמ"ש גבעת שאול

למרות המורכבות הרבה בתנאי העבודה והקרקע וההתאמות הלוגיסטיות והטכניות שנדרשו, כגון הסדרי תנועה מיוחדים שיאפשרו את תנועת משאיות הדלק, וכמו כן מציאת פתרונות לכביש הגישה לתחמ"ש, עובדי מחלקת תשתיות של מחוז ירושלים סיפקו פתרונות יצירתיים שהתאימו לתנאי השטח והעבודה הסתיימה בהתאם ללוחות זמנים שנקבעו מראש
 

 
מחלקת תשתיות במחוז ירושלים, סיימה את עבודת בניית תעלת הכבלים המובילה לתחמ"ש (תחנת משנה) גבעת שאול. בשבועות הקרובים, ימסור אגף ביצוע פרויקטים לאגף הולכה והשנאה את תחנת המשנה "גבעת שאול", הממוקמת  בכניסה ליער ירושלים, סמוך לאתר פי גלילות.
 
מיקומה הייחודי של התחמ"ש הפך את עבודת בניית תעלת הכבלים למורכבת והכביד על תנאי ביצוע הנחת כבלי מתח-גבוה לכיוון העיר ירושלים. ממזרח לתחמ"ש תוכננה יציאה של 24 קווי מ"ג (72 גידים)  באמצעות תעלת כבלים בעומק בין 4-5 מ' מגובה הכביש ובאורך של כ-310 מ'. תעלת הכבלים בוצעה בשיטת cut and cover  לאורך רחוב וויץ שבשכונת גבעת שאול.
 
למרות המורכבות הרבה בתנאי העבודה והקרקע וההתאמות הלוגיסטיות והטכניות שנדרשו, כגון הסדרי תנועה מיוחדים שיאפשרו את תנועת משאיות הדלק, וכמו כן מציאת פתרונות לכביש הגישה לתחמ"ש, עובדי מחלקת תשתיות של מחוז ירושלים סיפקו פתרונות יצירתיים שהתאימו לתנאי השטח והעבודה הסתיימה בהתאם ללוחות זמנים שנקבעו מראש.
במקביל, בוצעו עבודות להעתקת תשתיות ביוב ניקוז וכבלים עבור פינוי תוואי חפירת התעלה.
 
עבודות הבניה החלו בינואר 2013, ובחודש יולי 2014 נמסרו מפתחות התעלה, לאחר הנחת כבלי מ"ג, למחלקת אחזקת רשת של מחוז ירושלים.
 
יעקב פפו, מנהל מחלקת תשתיות: "שיטת הניהול והביצוע של הפרויקט הייתה טובה והצליחה להקל באופן מהותי על העמידה בלוחות הזמנים הצפופים ובתקציב הפרויקט. צוות המחלקה בראשותי, עבד בתאום מלא ושוטף עם אגף הביצוע, מח' הרכבה חשמלית מחלקת תכנון ומחלקת ביצוע".
 
כמו כן, יש לציין לשבח את העבודה ושיתוף הפעולה הפורה עם הקבלנים המבצעים, "בני כהן נכסים בנין פיתוח 1999 בע"מ", חברת הפיקוח "פרויקט שלם" וחברת "מרשל הנדסה" שתכננה את הפרויקט. תודה מיוחדת למשה כהן שפעל רבות לקידום הפרויקט במסגרת תפקידו הקודם כסגן לעניינים טכניים במחוז ירושלים.
 
בתמונה למעלה:  יעקב פפו (משמאל), ליאוניד גורבולסקי (מימין)
 

אין תגובות: