יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

חברת החשמל יזמה יום עיון ליצרני החשמל במשק כדי לקבוע הסדרים תפעוליים לשגרה וחירום

בעקבות מבצע צוק איתן,  יחידת ניהול המערכת בחברת החשמל יזמה הקמת פורום תפעולי של יצרני חשמל לחירום ושגרה

 



יחידת ניהול המערכת בחברת החשמל קיימה השבוע, ביום ב' 18/8 , יום עיון ליצרני חשמל במשק שכלל את מערך הייצור של חברת החשמל והייצור הפרטי במשק במטרה לקדם הסדרים תפעוליים לשגרה ולמצבי חירום.
 
היוזמה לפורום בהובלת ניהול המערכת בחטיבת הייצור והאנרגיה התקבלה במסגרת תובנות מאירועי סערת חורף דצמבר 2013, תרגיל 'קיץ ישראלי 2014' שהתקיים בהשתתפות היצרנים הפרטיים  וכחלק ממסקנות ראשוניות בעקבות מבצע 'צוק איתן'. בפורום השתתפו יצרנים פרטיים פעילים וכן אלה שעתידים לפעול בשנתיים הקרובות והמחוברים למתח עליון ועל. יצוין כי כלל היצור ע"י היצרנים הפרטיים יעבור את רף  ה- 20%  מיצור האנרגיה בשנה הבאה.
 
 הכוונה למסד פורום קבוע שיתכנס תקופתית.
 
אחת ממטרותיו המרכזיות של הפורום היא מיסוד דפוסי עבודה  גם למצבי משבר ודחק עם היצרנים הפרטיים בדומה לדפוסי העבודה הקיימים עם תחנות הכוח של חברת החשמל.
 
בניהול המערכת הציגו בפני המשתתפים מגוון של מגבלות תפעוליות וגורמי סיכון חיצוניים למשק החשמל שעלולים ליצור מצבי משבר ודחק, כמו , אירועים בטחוניים, אירועי סייבר, אירועי גז והשפעת משק הגז על משק החשמל  ואסונות טבע.
 
במסגרת המפגש הראשון הוחלט כי יחידת ניהול המערכת בשיתוף נציגי דוראד ו opc רותם יגבשו נהלי חירום ייעודיים למתקני היצור הפרטיים אשר ישמשו את שאר היצרנים הקיימים והעתידיים.

בין המשתתפים בכנס היו נציג משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים וכן נציגים של היצרנים הפרטיים וביניהם: דליה אנרגיה, דוראד, opc רותם, מפעלי ים המלח, קבוצת אדלטק, דלק, מפעלי נייר חדרה, אתגל, נשר וRD energy.
 
 
מר דב סטרולוביץ', מנהל היחידה לניהול  המערכת : "משק האנרגיה עבר שינויים דרמטיים בשנים האחרונות מה שמחייב שינוי תפיסת ניהול אירועי קיצון והבנת כלל הגורמים במשק את הסיכונים והתרחישים איתם הם עשויים להתמודד בהתרעת "אפס זמן" לטובת שרידות ואמינות מערכת החשמל הארצית".  .
 

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר הדירקטוריון  אמר בעקבות המפגש: " אני מברך על היוזמה, מדובר בצעד מתבקש נוכח השינויים הדרמטיים במערך ייצור החשמל למדינת ישראל. חברת החשמל שוב מוכיחה אחריות לאומית לניהול אספקת החשמל הסדירה למשק הישראלי ".
 

מר שלמה גיגי, סמנכ"ל תפעול של  opc- רותם, שהשתתף במפגש היום, אמר כי, "יום העיון היה חיוני להידוק ושיפור כל הממשקים בהיבטים של התפעול השוטף ולא פחות באירועי חירום המוגדרים כאירועי חשמל או אחרים, כמו אסונות טבע ומלחמה" .
 

 

אין תגובות: