יום חמישי, 21 בינואר 2016

מייעלים את האנרגיה ברהט


"אני מודה  לחברת החשמל על יוזמתה הקהילתית חינוכית למען תלמידי העיר", אמר ראש העיר רהט, טלאל אלקרינאוי, במהלך פעילות במהלך פעילות כלל עירונית שמקיימת חברת החשמל בעיר בנושא התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל 


 
בתמונה הראשיתראש העיר ואנשיו, נציגי החברה והילדים המשתתפים בתוכנית

"לעיר רהט קשר הדוק וחיובי עם חברת החשמל - גם בפעילות היומיומית וגם בפעילות החינוכית קהילתית המופעלת בעיר. אני מודה לחברת החשמל שיזמה והתגייסה לפרויקט כה חשוב לעיר ולתושביה בנושא התייעלות אנרגטית ובבטיחות בחשמל. להנחלת הערכים והמסרים של תכנית זו יש גם ערך תרבותי חשוב. הבטיחות מצילה חיים וההתייעלות בתחום האנרגטי תסייע לנו להפנות משאבים  שייחסכו לנושאים חשובים כמו חינוך, תרבות ושיפור איכות החיים והסביבה. הדרכת הילדים ברחבי העיר בנושאים אלה תעביר גם את המסר למשפחותיהם ולסביבתם- וכולנו נרוויח מכך. בשנים הבאות נרחיב את התכנית החינוכית  לשכבות אוכלוסייה נוספות בהיקף נרחב ביותר" אמר טלאל אלקרינאוי, ראש העיר רהט, במהלך פעילות כלל עירונית שמקיימת חברת החשמל בעיר בנושא התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל. בית הספר אל-פארדוס  אחד משמונת בתי הספר בעיר הלוקח חלק בתכנית חינוכית זו.

במסגרת פעילותה הקהילתית של החברה בנושא התייעלות אנרגטית ברחבי הארץ,   מקיימת החברה תכנית חינוכית  קהילתית נרחבת גם ברהט  בה משתתפים  כ-300  תלמידים  בהנחייתה של הלה אלקרינאוי , עובדת מרכז השירות 103 מחוז הדרום ותושבת העיר.  התכנית  כוללת הרצאות, הדרכות והתנסות מעשית בנושא התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל.

התכנית מבוצעת במהלך רשותי נרחב בשיתוף העיריה וחברת החשמל – המחלקה לקשרי ציבור בחטיבת רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בראשותו של אורן הלמן. הפעלת התכנית באחריות מתנ"ס רהט, בראשות פואד אלזיאנדה וסלים אלקרינאוי. בתהליך החינוכי, יהיו הילדים אחראים על הסברה והדרכה לחבריהם בבית הספר ולקהילה הסובבת על היתרונות בהתייעלות אנרגטית הן למען הסביבה והדורות הבאים והן לטובת חסכון כספי בבתי המשפחות. לצורך פיתוח התכנית בחרה הרשות בחברת "צעד ירוק" שמתמחה במהלכי חינוך סביבתי רחבים ברשויות. תכנית זו היא חלק ממהלך כולל שמפעילה החברה ברשויות נוספות את התכנית מובילה מטעם החברה יסמין סלע-שגיא מהמחלקה לקשרי ציבור, בראשותה של מירה פל.

חיים לוי, מנהל נפת באר-שבע, שבימים אלה נכנס לתפקידו ציין את העבודה היומיומית של עובדי החברה בעיר רהט ובמתן שירות לתושביה. " אנחנו לשירותכם מסביב לשעון – אספקת חשמל, פיתוח רשתות החשמל, תיקונים ושיפורים בהתאם לתורך וגם בפעילות קהילתית תוך הדגש על התייעלות אנרגטית ונושא הבטיחות בשימוש בחשמל- שיפור באיכות הסביבה והצלת חיים. לקוחותיכם הם גם לקוחותינו ויחד נפעל לקידום הנושאים העומדים על הפרק" .

אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת, שחטיבתו אחראית לנושא ומפעילה אותו,  מציין כי "זהו נדבך נוסף מבין מגוון הפעילויות הקהילתיות של חברת החשמל בכל רחבי הארץ. אנו עוסקים בפרויקטים קהילתיים רבים ומגוונים שבמרכזם ההיבט החינוכי המיועד לתרום לקהילה הרחבה ולרבות לבני הנוער בהיבטים של איכות סביבה והתייעלות אנרגטית מהפן החינוכי במגמה לקדם את האחריות של הפרט להשפעת התנהלותו על חייו ועל סביבתו, ומתוך אחריותה החברתית של החברה לכלל לקוחותיה – זאת, בניגוד לתפיסה העסקית שהייתה מעודדת מן הסתם את הגברת צריכת החשמל כדי להרבות בהכנסותיה של החברה".

תלמידת בית הספר איה אלטלקה הציגה את פעילות התלמידים בפרויקט ומשמעותו עבורם.
לאחר מכן התקיימה מדידה ורישום של מונה החשמל של בית הספר לקראת תחילת הפעילויות להתייעלות אנרגטית- שמשמעותן צמצום בצריכת החשמל הבית ספרית.

הנהלת העיר רהט ונציגי חברת החשמל באירוע









אין תגובות: