יום חמישי, 21 בינואר 2016

בעקבות יורדי הסירה


במאי 1941 יצאו 23 לוחמי ה"הגנה" וקצין בריטי מלווה, למשימת חבלה בבית הזיקוק בטריפולי שבלבנון אשר שימש את שלטון וישי של צרפת, בעל בריתה של גרמניה הנאצית. אתר תחנת הכוח בחיפה היה המקום ממנו יצאו הלוחמים למשימה שממנה לא חזרו מעולם

מיכל גיל לביאנט 


http://portal/_layouts/images/blank.gif
תמונת סיכום

ArticleParagraph
בשבוע שחלף התארחה קבוצת גמלאים העורכת סיורים מעת לעת ברחבי הארץ באתר תחנות הכוח בחיפה. הקבוצה, רובה ככולה מורכבת מאנשים בעלי עניין בסיפורי מורשת כאלה ואחרים, ומתמקדת בסיוריה בכל פעם באזור ובנושא אחר. את סיורי הקבוצה מלווה המרצה ומדריך הטיולים סא"ל במיל' מודי שניר, בוגר אוניברסיטת ת"א בגיאוגרפיה והיסטוריה של א"י ובעל התמחות מיוחדת בתולדות הקמת כוח המגן העברי, המחתרות, ופעולות בתקופת טרום המדינה.

הפעם, במסגרת סיור בנושא "המנדט הבריטי בארץ-ישראל" הגיעה הקבוצה גם לאתר תחנות הכוח בחיפה כדי ללמוד על כ"ד יורדי הסירה ולדרוך במקום בו יצאו למשימתם מעבר לים ב – 18 במאי 1941 על גבי ספינת המשמר "ארי הים". כ"ד יורדי הסירה - 23 לוחמי ההגנה וקצין מלווה בריטי אחד – יצאו ממעגנת תחנת הכוח בכוונה לבצע פעולת חבלה בבית הזיקוק בטריפולי שבלבנון אשר שימש אז את שלטון וישי של צרפת, בעל בריתה של גרמניה הנאצית והיווה איום מוחשי על היישוב בארץ ישראל.

בימים אלה, לקראת 75 שנה ליציאה למשימה, מתקיים שיתוף פעולה בין חברת החשמל לעיריית חיפה וצאצאי לוחמי הסירה, במטרה להתקין שלט הנצחה במקום לזכרם של כ"ד יורדי הסירה אשר לא הגיעו ליעדם וגורלם לא נודע.

גם הגשם שירד ומזג האויר החורפי לא מנע מן הקבוצה להשלים את הסיור במלואו, לחוות את ה"שטח" ולבלוע כל מילה מסיפורי העבר. הקבוצה שמעה בקשב רב גם על פנחס רוטנברג ופועלו וסיימה את הסיור בביקור מרגש בחדר הישיבות שבבניין רוטנברג.

את הסיור הובילה המחלקת לקשרי ציבור, בחטיבת רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת



אין תגובות: