יום שלישי, 24 ביוני 2014

יחידת החילוץ של חברת החשמל תירגלה בתחנת הכוח הישנה באילת

תרגיל: יחידת החילוץ וההצלה של חברת החשמל באילת תרגלה אימון 'רטוב' לחילוץ והצלת לכודים ממבנה תחנת הכוח הישנה -  שנפגע פגיעה ישירה מטיל במבנה  תחנת הכוח הישנה באילת


 לוחמי יחידת החילוץ וההצלה של חברת החשמל במהלך התרגיל באילת
  צילומים: יואל מורחברת החשמל, אזור אילת  

יחידת החילוץ וההצלה של חברת החשמל באילת תרגלה אימון 'רטוב' לחילוץ והצלת לכודים ממבנה תחנת הכוח הישנה -  שנפגע פגיעה ישירה מטיל .


בעקבות התקפת טילים פתאומית תרגילית מכיוון סיני, מבנה המשרדים באתר תחנת הכוח "אלמוג"  באילת ספג פגיעה ישירה שגרמה להרס נרחב וכבד למבנה.

על פי תרחיש התרגיל, באותה השעה  שהו באתר חמישה עובדי החברה.  מסריקה ראשונית התברר כי 3 עובדים נעדרים, כנראה לכודים מתחת להריסות הכבדות.  שניים נפצעו קל וחילצו עצמם מהמבנה"
זה היה תרחיש הפתיחה שבתרגיל ההקמה של יחידת החילוץ וההצלה – צוות אילת  של חברת החשמל במסגרת אימון מורכב ומקצועי שהתקיים בשעות הערב והלילה של יום חמישי.

את התרגיל הובילו אלי גויטע -מפקד הצוות  ויורי כהן קב"ט האזור ועימם  צוות מחלצים -  הצלה  אילת, כולם תושבי העיר והאזור.  בנוסף לעובדים המתנדבים כמחלצים ועוברים הכשרה והשתלמויות בנושא, גם המנהלים נותנים דוגמא אישית:  מנהל התרגיל היה ירון ליב , מנהל תחנת המשנה באילת ומנהל האתר המתורגל   מיכה בן-דוד , מנהל אזור אילת.

בן דוד ציין את התגייסות עובדי אילת לפעילות ההתנדבות המשמעותית והמחייבת של עובדי אילת ליחידת החילוץ וההצלה: " פעילות זו חיונית מאין כמוה והיא קריטית להצלת חיים ועובדי אילת מוכיחים שוב את אחריותם ומחוייבותם לקהילה, לביטחון הציבור ולחברת החשמל ".
עם קבלת ההתראה התרגילית על 'פגיעת הטיל' , הוזנקו לשטח אנשי יחידת החילוץ – צוות אילת שהחלו בפעילות כוללת לטיפול באתר הרס: ניתוח הפגיעה, חלוקה לגזרות, ציוות כוחות ותחילה מהירה של עבודות חילוץ והצלה לאיתור וחילוץ 'הלכודים'.  לוחמי יחידת החילוץ הסתייעו בציוד חילוץ מיוחד ומורכב -  לחיתוך בטון, חיתוך ברזל, הרמת גושי בטון כבדים, הזזת גושים כבדים ועוד.  התרגיל תואם עם גופי החירום וההצלה בעיר. בתרגיל צפו נציגי פיקוד העורף אשר הביעו הערכה רבה למחלצים ולרמתם המקצועית הגבוהה.
יחידת החילוץ וההצלה של חברת החשמל המורכבת כולה מעובדים ועובדות מתנדבים של חברת החשמל מנהל היחידה והרוח החיה בהקמתה הינו דורון גוב ממחלקת כיבוי אש. עובדים אלה הוכשרו בקורסים מיוחדים בבסיס ההכשרה של פיקוד העורף . 
צביקה חרפק, סמנכ"ל  חטיבת אלב"מ (ארגון, לוגיסטיקה, בטחון ומל"ח), שליווה את התרגיל הדגיש כי, הנחת היסוד להקמת יחידות החילוץ וההצלה הפרושות ברחבי הארץ  היא שבעתות חירום , רעידת אדמה או אירוע מלחמתי משמעותי, עלולים להיפגע עובדים ומתקנים של החברה. " על-פי מה שנלמד מאירועים דומים בחו"ל, השעות הראשונות, המכונות "יממת הזהב", הינן קריטיות להצלת נפשות. לפיכך, הוחלט בחברת החשמל  על הקמת יחידות חילוץ מיומנות בכל אתר של החברה, שימצאו בעת חירום באתר הנפגע, ויוכלו לפעול לחילוץ והצלת האנשים" הדגיש חרפק. 
קצין הבטחון של חברת החשמל, אלון הלוי, שנכח אף הוא בתרגיל, הדגיש כי,  "מכיון שיש חשיבות קריטית למתן מענה בחילוץ והצלת לכודים כמה שיותר סמוך לאירוע, הרי  שהעובדים הפרוסים ברחבי הארץ הינם בעלי יכולות חילוץ והצלה גבוהות ביותר והציוד נמצא תמיד בסמוך אליהם- ובמקרה של אירוע של קריסה, התמוטטות או פגיעה באחד מאתרי החברה הם יהיו שם ויתנו את המענה המקצועי ביותר.

 ירון ליב, מנהל התרגיל,  סיכם את התרגיל: "תרגיל ההקמה הושלם בהצלחה, הצוות התגבש והמחלצים עמדו בצורה מרשימה בתרחישי החילוץ וסיימו את התרגיל עם חיוך של סיפוק וטעם של עוד. יש להוריד את הכובע בפני הנהלת חברת החשמל שמשקיעה  בהקמה ותרגול של צוותים מסוג אלו גם בתקופה קשה זו, וההנהלה מצידה  צריכה להיות גאה במחויבות, רוח ההתנדבות ורצינות עובדיה."



אין תגובות: