יום שני, 30 ביוני 2014

נפרדים מסמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל

"שחקן נשמה", "כריזמה אדירה", אלו הביטויים בהם השתמשו בהם המברכים במפגש הפרידה המרגש מיצחק איקא יכין, סמנכ"ל משאבי אנוש, שהתקיים במתחם חוות חפציבה של חברת החשמל בתום47 שנות עבודתו בחברה 


 
יו"ר הדירקטוריון, אלוף מיל' יפתח רון-טל, מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, יו"ר ארגון העובדים, מיקו צרפתי, הנהלת החברה, המזכירות הכללית והנהלת חטיבת משאבי אנוש נפרדו אתמול (יום א') במפגש חגיגי ב"אתר יורם" בחוות חפציבה של חברת החשמל מסמנכ"ל משאבי אנוש, יצחק איקא יכין, הפורש מתפקידו אחרי 47 שנות עבודה בחברה.

רבים מחברי ההנהלה והוועד בירכו, שיבחו והתרגשו. עמית אוברקוביץ, סגן מנהל אגף משאבי אנוש, הנחה את המפגש.

יו"ר הדירקטוריון, אלוף (מיל) יפתח רון טל, אמר באירוע, כי "איקא יכין צמח בחברה, מזוהה עם חברת החשמל, וניתן לומר עליו שהוא ממש "בשר מבשרה" של החברה. הוא מכיר את החברה היטב והיה עמה ברגעיה הקשים והטובים כאחד. אדם שהשקיע את נשמתו וחייו בחברה. יש לו היכולת להיות קשוב לצרכיו של כל אחד ואחד ויחד עם זאת לקבל אם צריך גם החלטות קשות וכואבות. מצאתי איש מאוד רגיש, אשר בתפקידו כסמנכ"ל משאבי אנוש מוביל למעשה ארגון בתוך ארגון, עם צוות מצויין. מנהל טוב משאיר אחריו ארגון חזק. אנחנו נפרדים ממך איקא ואין לי שום ספק שיש לך תרומה יוצאת דופן שכל אחד בחברה עוד יזכה ליהנות ממנה גם אחרי פרישתך"
מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, אמר, כי, "איקא הוא שחקן נשמה. מסוג האנשים שאיתם יוצאים למלחמה. בעל לויאליות גבוהה מאוד לארגון".
גליקמן הוסיף, כי, יכין הוא "מנהל אשר יודע לדבר עם ארגון העובדים בשפה שהם מבינים, ומאידך, יש לו גם היכולת לעמוד מולם ולהתנגד להם כשצריך. אי צדק בעיניו זו עילה למלחמה, מלא ברצון ואמונה להגן על העובדים ולהילחם למען הצדק, ובאותה נחישות במקומות בהם ראה מקרה של שחיתות נלחם עד הסוף שהעובד ייצא מהחברה. אין הרבה אנשים כאלה".
יו"ר ארגון העובדים דוד מיקו צרפתי, אמר באירוע פרידה מסמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל, כי "אנחנו בדקה התשעים של הדיונים על הסכם הרפורמה. אם הדיונים יבשילו לכדי הסכם, העזיבה שלך איקא, תקשה מאוד על יישום של ההסכם. נדרשת כריזמה אדירה והיכרות לעומק של המערכת ליישום מהלך כזה, ולך יש את כל זה. אדם שקם וטחן את האבק מלמטה בידיים וברגליים ארבעים ושבע שנים עד לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש. זה תפקיד שבו צריך לריב עם כולם, ואתה ידעת לעשות את זה בנועם וברגש. חלק גדול מהשקט התעשייתי על אף התקופה הסוערת היה בזכות היכולות שלך".
"עם פרישתך, יש לך אופק מרשים של משפחה ותחביבים וכמו תמיד אנו סומכים על כוחות המילואים. תודה רבה, סיכם צרפתי את דבריו. 
  
יעקב יאשה חאין, המשנה למנכ"ל חברת החשמל, וסמנכ"ל לקוחות ופיתוח עסקי, אמר בדברי הפרידה, כי 
"איקא הוא אדם עם הרבה שרירים מבחוץ ונפש עדינה מבפנים, והפנים הוא מה שקובע. תמיד שררה בינינו הערכה הדדית, ואהבה. אדם שאיננו מאבד את הילד שבתוכו יזכה לחיים ארוכים, ואני מאחל לך שתמשיך לשמור על הילד שבתוכך".
משה לוי, יו"ר ארגון העובדים בירושלים, שעבד שנים רבות תחת מר יכין, אמר באירוע המרגש, כי "43 שנים ביחד. אם אני מברך אותך זה כאילו אני מברך את עצמי. אנחנו נכנסים לעידן חדש, אבל אתה שייך עדיין לדור המדבר ואפשר לספור את אנשי דור המדבר שנותרו בחברה על יד אחת. אני מקווה שנצליח לשמור על החברה. היית נשארת ותישאר אח".
  
יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב, גם הוא נפרד מיכין: "אנחנו צועדים כבר ארבעים שנים ביחד. בעיני אתה מייצג את  מלח הארץ, ומזוהה עם חברת החשמל, נוסף להיותך חבר שעומד לצדי כשצריך".
  
בתום הברכות הודה איקא למברכיו ואמר: "הצטרפתי לחברה באלף תשע מאות שישים ושבע: היו בה אז חמשת אלפים עובדים וכושר ייצור של אלף מגה וואט. אני מאוד מתגעגע לימים האלה. לא רק בגלל התלתלים..
אלה היו ימי התום. היו פחות עורכי דין, בתי דין, רואי חשבון, יועצים, ביקורות ופחות מכתבים אנונימיים. להיות סמנכ"ל משאבי אנוש זה הרבה פעמים: אתה נגד כל העולם.
ובכל זאת הגעתי בשלום עד הלום. אני מייחל שיימצא פתרון והחברה תגיע לחוף מבטחים.
הגיע הזמן ללכת הביתה", סיכם יכיןאת דבריו וזכה לחיבוקים ולמחיאות כפיים. 

אין תגובות: