יום ראשון, 1 ביוני 2014

חנה מרון לחברת החשמל: "אני מבקשת לקבל את בקשתי לעבוד במוסדכם"


בחודש אפריל 1941 התקבל מכתב בחברת החשמל,מבתו בת ה- 17 של אחד מעובדי בתי המלאכה בחברה - חנה מאירצ'ק. עם סיום לימודיה התיכוניים, היא ביקשה להתקבל לעבוד בחברת החשמל.
מאירצ'ק לא התקבלה לעבודה והחליטה להמשיך בלימודי משחק. והשאר הסטוריה.
בסופהשבוע נפרדנו מחנה מאירצ'ק מרון, שנפטרה בגיל 90.
יהיה זכרה ברוך!




   מכתבה המקורי של חנה מאירצ'ק מרון בגרמנית  - באדיבות ארכיון חברת החשמל

מכתבה המקורי של חנה מאירצ'ק - מרון בעברית  - באדיבות ארכיון חברת החשמל


עם סיום לימודיה התיכוניים, פנתה חנה מאירצ'ק, בתו בת ה-17 של  חשמלאי, אחד מעובדי בתי המלאכה של חברת החשמל לחברה בבקשה  (בעברית ובגרמנית) כי יקבלו אותה לעבודה בניהול חשבונות. 
בשנת 2011 היא התראיינו בנושא לציפי שוחט, כתבת עיתון הארץ :
"קצת קשה להאמין, אבל בנעוריה השתוקקה מרון להיות דווקא פקידה בחברת חשמל, כפי שרצה אביה. זה גם היה המרד שלה באמה, רוזה, שמרון מכנה "אשה איומה ובלתי נסבלת" ואשר דחפה אותה לכיוון המשחק.
לתפקיד הפקידה התכוננה מרון ברצינות האופיינית לה. למדה שיעורי פקידות בבית הספר פיטמן וניסחה מכתב נוגע ללב לחברת חשמל בבקשה לקבוע לה ראיון עבודה".:

"מאירצ'ק חנה

תל-אביב, 29.4.41

לכ' חברת החשמל, תל-אביב.

א.נ.

אני מבקשת בזה לקבל לתשומת לב את בקשתי זו לקבלת עבודה במוסדכם.

אני נולדתי בשנת 1924 בחודש נובמבר בברלין בירת גרמניה. אחרי עליית מפלגת היטלר לשלטון נסעתי עם אבי לפריס. הייתי שם כשנה ובמשך זמן זה ביקרתי שם בבית ספר לאמנים.

בשנת 1933 עליתי ארצה, ביקרתי כאן בבית הספר בן יהודה, אשר אותה גמרתי בשנת הלימודים שעברה. הלימודים בגמנסיה זו היו כלליים כרגיל בגמנסיה.

באופן כזה אין לי לצערי שום ידיעות מסחריים. אולם כנגד זה אני שולטת בעל-פה ובכתב בשפות כדלקמן: עברית, גרמנית, אנגלית, צרפתית ואונגרית.

יתכן שידיעות אלה יהיו פשוטים בעיניכם, אולם מוכנה אני כנגד לתת את כל כוחי ומרצי, את כל התעניינותי למוסד. בטוחני שאם תתנו לי אפשרות להעמיד לרשותכם את כח עבודתי, הרי בזמן מועט אהיה לכם לעזרה אמיתית.

מקוה אני שתענו בחיוב על בקשתי זו בהזדמנות הראשונה ובתודה למפרע.

ובכבוד רב

חנה מאירצ'ק
כתובתי: תל-אביב, רחוב דיזנגוף"


על המכתב כתב אחד מהמנהלים שקיבל את המכתב לידיו: מ

"אביה עובד בבתי מלאכה חשמלאי
רושם כללי טוב
לא יודעת חשבונות..."


"כך הסתיימה קריירת הפקידות שלה עוד לפני שהחלה, אבל התיאטרון הישראלי הרוויח. "הייתי אז בת 17 ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי", היא נזכרת"


המידע מובא באדיבות ארכיון חברת החשמל 

אין תגובות: